علت سرفه خشک کودکان در صبح و شب و درمان خانگی سرفه

سرفه خشک کودکان,سرفه خشک کودکان در شب,سرفه خشک کودکان در خواب,سرفه خشک کودکان طب سنتی,سرفه خشک کودکان در صبح,سرفه خشک کودک,سرفه های خشک کودکان,علت سرفه خشک کودکان,داروی سرفه خشک کودکان,سرفه خشک شبانه کودکان,سرفه های خشک شبانه در کودکان,سرفه خشک شبانه در کودکان,علت سرفه خشک شبانه در کودکان,سرفه خشک کودک در خواب,درمان سرفه خشک کودکان در خواب,درمان سرفه خشک کودکان در طب سنتی,درمان سرفه های خشک کودکان در طب سنتی,سرفه خشک کودک یکساله,سرفه خشک کودک نشانه چیست,سرفه خشک کودک 7 ماهه,سرفه های خشک کودکان,درمان سرفه های خشک کودکان,سرفه های خشک در کودکان,شربت برای سرفه های خشک کودکان,درمان سرفه های خشک کودکان,درمان خانگی سرفه های خشک کودکان,سرفه های خشک شبانه کودک,دلیل سرفه های خشک نوزاد,علت سرفه خشک کودکان در خواب,درمان سرفه خشک کودکان,دلیل سرفه خشک کودکان,علت سرفه خشک نوزاد,علت سرفه خشک در کودکان,درمان سرفه خشک نوزاد,درمان سرفه خشک نوزاد,درمان خانگی سرفه خشک کودکان,دارو برای سرفه خشک کودکان,درمان گیاهی سرفه خشک کودکان,درمان سریع سرفه خشک کودکان,سرفه خشک شبانه کودک,درمان سرفه خشک شبانه کودک,درمان سرفه های خشک شبانه در کودکان,سرفه های خشک شبانه کودکان,درمان سرفه خشک شبانه کودکان,علت سرفه خشک شبانه کودکان

سرفه خشک کودکان , سرفه خشک کودکان در شب , سرفه خشک کودکان در خواب , سرفه خشک کودکان طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به علت سرفه خشک کودکان در صبح و شب و درمان خانگی سرفه می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

در سرفه خشک باید از بخور آب گرم به مدت 5/1 تا 2 ساعت در یک آپارتمان 100 متری استفاده کرد زیرا هوای خشک ممکن است ایجاد سرفه کند. اگر بیشتر از این زمان از بخور استفاده شود باعث به وجود آمدن مایت‌ها می‌شود و خود ایجاد حساسیت می‌کند. شاید برای بخور از حوله استفاده کنید اما نباید آن را مستقیم روی پوست کودک قرار دهید. استفاده‌ از بخور فواید زیادی‌ دارد و موجب‌ رفع‌ گرفتگی‌ بینی، مرطوب‌ شدن‌ مجاری‌ تنفسی‌ و بهبود سرفه‌های‌ خشک‌ و همچنین‌ تسهیل‌ خروج‌ خلط‌ می‌‌شود. اگر دستگاه‌ بخور ندارید، می‌‌توانید یک‌ ظرف‌ آب‌ را روی‌ شعله‌ بگذارید تا به‌ جوش‌ آید.

سرفه خشک کودکان

متخصص بیماری‌های کودکان با بیان اینکه سرفه‌های خشک اغلب در کودکانی که استرس دارند دیده می‌شود، گفت: انواع آلرژی‌ ازجمله علل شایع سرفه‌های مزمن است.  آزاده فهیمیان با اشاره به اینکه سرفه‌هایی که بیش از شش هفته ادامه داشته باشد، سرفه مزمن است گفت: این سرفه‌ها علل متعددی دارد. با بررسی سابقه بیماری و گرفتن تاریخچه کامل پزشکی بیمار و خانواده او، معاینه دقیق و در صورت نیاز انجام آزمون‌های آزمایشگاهی از سوی پزشک معالج علت آن تشخیص داده می‌شود.  وی گفت: معمولا علل سرفه‌های طولانی و مزمن را باید در بیماری‌هایی چون آسم و آلرژی بینی، رفلاکس معده، برونشیت مزمن و بیماری‌های انسدادی مزمن ریه جستجو کرد. 

بیشتر بخوانید :

خواص و فواید شکر تیغال

گلو درد و راههای درمان ان

ذات الریه و راههای درمان آن

گوش درد نوزادان و راههای درمان آن

سرفه خشک کودکان , سرفه خشک کودکان در شب , سرفه خشک کودکان در خواب , سرفه خشک کودکان طب سنتی

یکی از مواد غذایی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، عسل است. این ماده مفید در کودکان یک سال به بالا راهکاری خوب برای تسکین سرفه است. می‌توان یک قاشق مرباخوری عسل را در نصف لیوان شیر حل کرد و روزی 2 بار آن را مصرف کرد. یکی دیگر از راه‌های مصرف عسل، حل کردن آن در چای و لیمو ترش است. تحقیقات متعدد نشان داده است این ماده غذایی با ارزش غذایی بالایی که دارد می‌تواند در تسکین سرفه و بازگرداندن انرژی از دست رفته کودک موثر باشد. این ماده غذایی پرارزش سبب ضدعفونی شدن راه‌های تنفسی می‌شود. پس از بهبود هم می‌توان شیرعسل را در برنامه غذایی کودک قرار داد.

سرفه خشک کودکان در شب

فهیمیان افزود: در افراد عصبی به علت استرس یا هیجان، اضطراب، افسردگی و نیز در افرادی که دچار تیک عصبی هستند، ممکن است سرفه‌های خشک مشاهده شود. البته سرفه این بیماران هنگام خواب ناپدید می‌شود و بیشتر تحت تاثیر فضای نامساعد محیطی رخ می‌دهد.  این متخصص بیماری‌های کودکان گفت: آلرژی‌ها ازجمله آلرژی بینی یا آسم از جمله علل شایع سرفه‌های مزمن و معمولاً خشک یا با خلط اندک است که در همه گروه‌های سنی، به ویژه کودکان و جوانان دیده می‌شود.  وی با اشاره به این که آلرژی جنبه ارثی و خانوادگی دارد، گفت: آلرژی نوعی واکنش بیش از حد سیستم ایمنی نسبت به عوامل حساسیت‌زا و مواد تحریک‌کننده موجود در محیط زندگی است.