درد ناف

درد ناف ,درد ناف در بارداری,درد ناف در بارداری,درد ناف در مردان,درد ناف نشانه بارداری,درد ناف در ماه هشتم بارداری,درد ناف از علائم بارداری,درد ناف در دوران بارداری,درد ناف در حاملگی,درد ناف در دوران بارداری,درد ناف در بارداری طبیعی است؟,درد ناف در اوایل بارداری

درد ناف

توضیحاتی در مورد درد ناف

درد ناف و یا درد در ناحیه اطراف ناف می تواند سبب ناراحتی و نگرانی در افراد گردد، به خصوص اگر درد شدید است و برطرف نمی شود. برخی از افراد احساس درد شدید ثابت در ناف دارند در حالی که دیگران فقط در هنگام انجام حرکات خاص در اطراف منطقه ناف احساس درد می کنند، برای مثال، در هنگام خم شدن و یا سرفه کردن دچار این درد می شوند

درد ناف

برخی از افراد هنگام دفع ادرار در اطراف ناف خود و یا وسط شکم دچار درد می شوند که می تواند نشانه ای از عفونت دستگاه ادراری (UTI) باشد. عفونت دستگاه ادراری همچنین یکی از علل درد لگن پایین می باشد. عفونت ادراری می تواند سبب درد در منطقه پایین شکم شود، بنیاد ملی کلیه گزارش می دهد که بسیاری از کودکان تجربه درد در اطراف ناف را دارند. نشانه های دیگر عفونت ادراری عبارتند از احساس سوزش هنگام دفع ادرار، جابجایی مقادیر کوچک و مکرر ادرار، ادرار ابری و بوی شدید ادرار. اگر شما عفونت ادراری را در مراحل اولیه آن شناسایی کنید می توانید از برخی از درمان های خانگی برای درمان موفقیت آمیز آن استفاده کنید.

علت درد ناف

درد: احساس سوزش درست در زیر قفسه‌سینه به‌خصوص پس از صرف یک وعده غذایی حجیم. دلیل: سوزش سر دل (ریفلاکس). درمان: یک قرص آنتی‌اسید یا یک قاشق شربت آنتی‌اسید بخورید و از خوردن وعده‌های غذایی پرچرب اجتناب کنید. اگر درد همچنان برای چند هفته ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید. درد: احساس درد ناگهانی زیر ناف که به طرفین منشعب می‌شود. دلیل: عفونت مجاری ادراری یا بیماری التهابی لگن. درمان: اگر درد در حال افزایش است، حتما به اورژانس مراجعه کنید. ممکن است پزشک آزمایش‌های تشخیصی تجویز کند تا علت اصلی احساس درد مشخص شود. علت درد در ناحیه ی اطراف ناف + راه های درمان.

علت درد ناف در بارداری چیست

یکی از سئوالات زنان باردار در هفته بیست و سوم بارداری بسر میبرند این است که در ناحیه ناف احساس درد دارند، وآیا این درد مشکل یاز است یا خیرد. این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح کرد:درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف و تولید “فتق ناف” است که برای پیشرفت کمتر آن گذاشتن پنبه داخل ناف و گذاشتن سکه ای روی آن و بستن با چسب های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی مفید است. وی خاطرنشان کرد:معمولاً چناچه سزارین انجام شود موقع سزارین می توان با زدن بخیه از زیر – آن را ترمیم کرد و گرنه بعداً منجر به جراحی خواهد شد ولی اگر جراحی کرده باشند به خصوص لاپاروسکوپی – حتماً چسبندگی زیر ناف ایجاد شده است که با کشش منجر به درد می شود.

درمان درد ناف در بزرگسالان

درد در این ناحیه می‌تواند به دلیل مسمومیت‌های غذایی و التهاب‌های ویروسی یا باکتریایی روده باریک ایجاد شود. البته این التهاب‌ها ممکن است در تمام نواحی شکم هم درد ایجاد کنند. دردهای ناشی از التهاب‌های ویروسی معمولا مبهم هستند. کم و زیاد می‌شوند و با تهوع، استفراغ و اسهال همراه هستند. در صورتی که اسهال خونی و همراه با تب باشد و بعد از ۴۸ ساعت رو به بهبود نرود فرد باید حتما بستری شود؛ به خصوص اگر بالای ۵۰ سال داشته باشد. دیگر بیماری‌های التهابی روده مثل کرون نیز می‌توانند باعث دردهای مزمن دور ناف شوند. البته در بیماری کرون درد در سمت چپ و پایین شکم نیز ایجاد می‌شود. از دیگر علل شایع دردهای شکمی ‌دور ناف و منتشر در کل شکم می‌توان به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS اشاره کرد. این اختلال بیشتر بر اثر استرس‌های روحی و روانی به وجود می‌آید و تشخیص آن در آخرین مرحله پس از رد سایر علل شکم درد، مطرح می‌شود.در سراسر جهان مردم بسیاری هستند که به لاکتوز شیر حساسیت دارند. این حساسیت می تواند منجر به دردهای معده، نفخ شکم، اسهال، تولید گاز معده و هضم نشدن غذا بشود. برای درمان یا پیشگیری از این درد باید مصرف لبنیات و به ویژه شیر و پنیر را ترک کنید.

دلایل درد ناف

گاهی اوقات، درد ناف می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی مانند آپاندیسیت یا فتق باشد. با این حال، در اکثر مواقع درد ناف ناشی از مشکلات گوارشی می باشد و تنها به نظر می رسد که درد از ناف است

درد ناف در بارداری

درد دور ناف، گرگرفتگی و افزایش دمای بدن و …نیز اگر داشتید همان ابتدا به بارداری ربط ندهید. چون این علایم اصلا اختصاصی نیستند. آیا اگر من امروز سرفه کنم می توانم سریعا آن را به سرطان ریه ربط دهم؟ چون در گوگل خوانده ام سرفه شایعترین علامت سرطان ریه است؟ پس منطقی باشیم و با توجه به شرایط، علایم را بسنجیم.

درد ناف در مردان

دردهای شکمی و روده می تواند سبب ایجاد درد در ناحیه ناف شود. درد در ناحیه ناف می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آن ها جای نگرانی ندارند اما برخی می توانند خطرناک باشند، به همین دلیل در صورت شدید و طولانی بودن درد در ناحیه دور ناف و تکرار آن بهتر است به متخصص داخلی مراجعه کنید تا علت آن مورد بررسی قرار گیرد. در این مطلب به بررسی دلایل شایع درد دور ناف می پردازیم.این بیماری با درد زیاد همراه است و گاهی سال ها ادامه دارد. البته همچون ورم روده با خونریزی یا اسهال همراه نیست. خانم ها بیشتر از مردها به این بیماری دچار می شوند.

درد ناف نشانه بارداری

این درد ممکن است در دوران بارداری شما بیاید و برود. برخی زنان احساس کشیدگی و فشار را در همان مراحل لول احساس میکنند. در برخی این درد در هفته های آخر بارداری و با بزرگ شدن شکم بدتر میشود. برای تسکین این درد سعی کنید به پهلو بخوابید یا شکم خودرا روی بالش بگذارید. گاهی می توانید از لوسیون تسکین دهنده درد مخصوص دوران بارداری استفاده کنید و یا کره کاکائو برای خارش پوست شکم مناسب است.

درد ناف در دوران بارداری

بسیاری از زنان نیز درد ناف را در دوران بارداری تجربه می کنند. از آنجا که درد ناف می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، مهم است که علایم آن را به طور دقیق بشناسیم

درد ناف در حاملگی

در سه ماهه اول بارداری، رحم به نسبت کوچک است و آن به استخوان پوبیک به پشت نرسیده است. زمانی که رحم بزرگ میشود شما درد اطراف ناف را ممکن است حس کنید. فشار داخلی وارد شده به رحم باعث کشیده شدن شکم و ناف میشود. در سه ماهه سوم بارداری،رحم شما درست در پشت ناف قرار گرفته است.رحم در پشت ناف با وزن مایع آمنیوتیک و بدن محبوس است. تا کنون شنیده اید که خانمی در ناف خود احساس ضربه ناگهانی کند؟ معمولا این اتفاق در آخر بارداری رخ می دهد. فتق نافی فتق نافی معمولا زمانی رخ میدهد که فشار زیادی در شکم است.این شرایط فقط مختص زنان باردار نیست.اما اگر شما باردار هستید یا چاق هستید این فتق در شما بیشتر مستعد است. در فتق نافی در کنار درد ناف شما ممکن است دچار برآمدگی نزدیک ناف، تورم و استفراغ هم شوید. اگر هر کدام از این علائم را داشتید با پزشک خود مشورت کنید. بدون درمان، ممکن است عارضه های جدی بجای بماند. اگر فتق یکی از ارگان ها و یا بافت شکمی شما را دربربگیرد، ذخایر خونی شما کاهش یافته و ممکن است دچار عفونت شدید شوید.

درد ناف از علائم بارداری

سوزش ناف، درد در اطراف ناف و شکم، درد در کشاله ران و پشت، بوی تند ادرار و حالت تهوع، آیا اینها نشانه بارداری است؟ پاسخ دکتر طاهره آجیلی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز باید آزمایش بدهید، اولین قدم برای اثبات حاملگی آزمایش خون است. نمی توان گفت این علائم صددرصد نشانه بارداری است

درد ناف در بارداری

درد اطراف ناف معمولا بسته به شکل بدن شما، ماهی که در آن قرار دارید و کشیدگی پوست شما دارد. علی رغم این درد، درد خطرناکی نیست و معمولا بعد از زایمان از بین می رود. میشود. در اینجا چندین دلیل رایج را باهم بررسی می کنیم: کشیده شدن پوست درد اطراف ناف معمولا در هفته سیزدهم بارداری آغاز میشود .پوست و ماهیچه شما در آخر بارداری بسیار کشیده می شود. شما ممکن است کشیدگی پوست، خارش و درد را در مراحل مختلف رشد جنین حس کنید.ناف شما مرکز اصلی حرکات و تغییرات در طول بارداری است. ناف در این دوران حساس شده است.

درد ناف در کودکان

علل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. برخی از این علل کاملا جدی و برخی دیگر جزئی هستند. با این حال، با تشخیص صحیح و درمان مناسب، درد می تواند کاملا و به سرعت بهبود یابد. بخشی از مشکل والدین در مورد درد شکم در کودکان به این موضوع بر می گردد که آیا باید برای این درد به پزشک مراجعه کنند یا خیر؟ از طرفی درمان این درد نیز می تواند از اقدامات ساده مانند استراحت و رژیم غذایی شروع شده و در موارد جدی نیاز به عمل جراحی داشته باشد. محل درد: معمولا درد ناشی از دلایل ساده؛ در مرکز شکم احساس می شود. در چنین مواردی، کودک تمایل دارد اطراف نافش را بمالد. اما اگر دلیل دل درد چیز جدی تری باشد، معمولا کودک در کناره ها یا بالا و پایین شکم درد دارد. درد پایین شکم و یا منطقه راست کمی خطرناک تر است و ممکن است به علت آپاندیسیت باشد.

بیشتر بخوانید : دل درد و حالت تهوع