وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

بهترین صبحانه

بهترین صبحانه

بهترین صبحانه , بهترین صبحانه برای لاغری , بهترین صبحانه برای زن باردار , بهترین صبحانه برای کودکان

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بهترین صبحانه صحبت میکنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار بگیرد.

توضیحاتی در مورد بهترین صبحانه

تحقیقات نشان داده است که خوردن صبحانه فواید زیادی برای سلامت انسان دارد که این وعده می تواند به کاهش وزن کمک کرده و حتی میزان مسمومیت بر اثر فلز سرب را که در بسیاری از محصولات روزانه بکار رفته را کاهش دهد. بشارتی تصریح کرد:‌ صبحانه ایده آل یک املت شامل ۲ سفیده تخم مرغ، یک زرده مقداری اسفناج به همراه یک لیوان آب گیلاس یا آلبالو است. وی در ادامه گفت: این صبحانه مقادر زیادی پروتئین دارد که نیاز بدن به انرژی در طول روز را تأمین می کند. بشارتی اظهار کرد: وجود تخم مرغ در وعده غذای صبحانه می تواند میزان مصرف کالری را در طول روز تا ۱۸ درصد کاهش دهد که این غذای سرشار از پروتئین،‌ احساس سیری، پر بودن شکم را به شمار می دهد و به این ترتیب شما دیگر تمایلی برای خوردن بیشتر نخواهید داشت. بشارتی خاطر نشان کرد: تحقیقات دیگر هم نشان داده است مردانی که در وعده صبحانه خود تخم مرغ می خورند در مقایسه با مردانی که صبحانه ای سرشار از از کربوهیدرات مصرف می کنند هنگام ناهار تمایل کمتری به خوردن غذا خوردن دارند و کالری کمتری را وارد بدن خود می کنند.

انواع بهترین صبحانه ها

*کاسه ای پر فیبر (مخلوط از غلات)، مقدار زیادی توت فرنگی و شیر کم چرب * مخلوطی از غلات، یک سیب، یک لیوان شیر سرد * یک پیمانه ماست بدون چربی که با زغال اخته تازه مخلوط شود، به همراه یک تکه نان تست سبوس دار از گندم کامل پوشیده شده با میوه * یک تکه نان سبوس دار که رویش پنیر خامه ای یا مربا گذاشته اید، به همراه یک هلو و یک پیمانه ماست * تخم مرغ نیمرو شده، یک تکه نان سبوس دار، سالاد میوه های تازه و یک پیمانه شیر کم چرب * یک مافین کم چرب، یک برش طالبی و یک فنجان شیر کم چرب * یک کاسه برنج قهوه ای شیرین را جایگزین غلات کنید. برنج قهوه ای سرشار از مواد انرژی زا، ویتامین و فیبر است. برنج را شب قبل بپزید. سپس صبح آن را همراه با یک قاشق پر عسل، مشتی کشمش، چند برش سیب و کمی دارچین میل کنید. اگر تمایل به خوردن برنج ندارید، می توانید از هر دانه پختنی دیگر استفاده کنید (مانند جو، گندم سیاه، ارزن و…).

صبحانه و سلامتی

چرا صبحانه با سلامتی، ارتباط نزدیکی دارد؟ ثابت شده که علاوه بر اهمیت دادن به محتوای صبحانه، مهم دانستن زمان خوردن آن هم در سلامتی مؤثر است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، زنان دچار اضافه وزن و چاق را به مدت ۱۲ هفته، در دو گروه متفاوت قرار داد. هر دو گروه، رژیم غذایی مشابه با کالری‌های یکسان داشتند. تنها تفاوت این بود که یک گروه، صبحانه‌ی بسیار مفصل و شام مختصر می‌خوردند اما گروهی دیگر، صبحانه‌ی مختصر و شام بسیار مفصل می‌خورند. دانشمندان دریافتند گروهی که صبحانه‌ی مفصل خورده بودند در مقایسه با گروه دیگر، کاهش وزن بیشتری داشته و دور کمرشان هم کاهش سایز بسیار زیادی داشت. تحقیق دیگری هم با تمرکز روی زمان‌بندی خوردن صبحانه انجام شد و نتیجه اینکه آن‌هایی که اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی یعنی صبحانه را دیرتر می‌خوردند، در مقایسه با آن‌هایی که زودتر صبحانه می‌خوردند، بعد از ۲۰ هفته، کاهش وزن کمتری داشتند.

یک لیوان اسموتی

یک لیوان اسموتی بنوشید. شما می توانید یک پیمانه توت فرنگی و یک موز را به همراه یک پیمانه ماست و یک پیمانه یخ خردکرده در مخلوط کن ریخته و از صبحانه ای سالم و غنی از آنتی اکسیدان بهره مند شوید و میزان مناسبی از کلسیم را نیز دریافت کنید. حالا می توانید از میوه های موجود در برنامه غذایی چند عددی را کم کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.