وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

زردچوبه خواص

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد در سایت جسارت

زردچوبه خواص ,زردچوبه خواص و مضرات,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه برای لاغری,خواص زردچوبه و عسل,خواص زردچوبه برای کبد,خواص زردچوبه تازه,خواص زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه با شیر,خواص زردچوبه برای صورت,خواص زردچوبه برای پوست و مو,خواص زردچوبه برای پوست بدن,خواص ماسک زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه پوست,خواص زردچوبه و عسل برای پوست,خواص زردچوبه بر پوست,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه روی پوست,خواص زردچوبه بر پوست صورت,خواص زردچوبه و لاغری,خواص زردچوبه در لاغری,خواص درمانی زردچوبه و عسل,خواص زردچوبه+عسل,خواص زردچوبه با عسل,خواص ماسک زردچوبه و عسل,خواص مخلوط زردچوبه و عسل,خواص ترکیب عسل و زردچوبه,خواص زردچوبه برای کبد چرب,خواص زردچوبه کبد,خواص زردچوبه بر کبد,خواص زردچوبه و کبد چرب,فواید زردچوبه برای پوست صورت,فواید ماسک زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه بر روی پوست صورت,خاصیت زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه روی پوست صورت,خواص زردچوبه برا پوست صورت,فواید زردچوبه بر پوست صورت,خواص زردچوبه برای موهای زاید صورت,خواص زردچوبه برا صورت,خواص زردچوبه واسه صورت,خواص زردچوبه برای لک صورت,خواص زردچوبه برای جوش صورت,خواص ماسک زردچوبه برای صورت,خواص زردچوبه بر صورت,خواص زردچوبه روی صورت

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی زردچوبه می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد. ماسک زردچوبه برای درمان جوش : 1 قاشق چای خوری زردچوبه را با 3 قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق غذاخوری آرد و چند قطره عسل خوب مخلوط کنید و یک لایه نازک از این مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند تا خشک شود سپس آن را با آب گرم بشویید.

زردچوبه خواص

زردچوبه یا زرچوبه با نام علمی Curcuma longa نوعی گیاه و به عبارتی ادویه‌ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود. زردچوبه از رده زنجبیل‌ وارها (Zingiberidae)، راسته زنجبیل‌ها (Zingiberales)، تیره زنجبیلیان (Zingiberaceae)، گونه زردچوبه‌ای‌ها (Curcuma) است. پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار میرود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذاهای هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌ دهد. گیاهی است چندساله که در هند و کشورهای جنوب آسیا ببار می‌آید و دمای حدود ۲۰-۳۰ درجه سانتیگراد و محیط مرطوب بارانی نیاز دارد. ساقه های زیر زمینی گوشتی گیاه یا ریزوم جمع‌آوری شده و پس از جوشاندن در آب و سپس خشک کردن آسیاب شده و پودر زرد مایل به نارنجی تهیه می‌گردد. زردچوبه عمده ترین ادویه مورد مصرف در غذاهای آسیائی است. در جنوب و جنوب شرقی آسیا این گیاه بصورت خودرو در جنگل‌ ها وجود دارد.

به گفته محققان زردچوبه ممکن است آنزیم های التهابی مرتبط با پسوریازیس را مختل کند. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود یک لایه نازک از این خمیر را بر روی ضایعات پسوریازیس بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

زردچوبه خواص و مضرات

با پیشرفت علم و انجام پژوهش های علمی در زمینه ی سلامتی، محققان هر روز به نتایج تازه ای در خصوص خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی می رسند. به عنوان مثال به این نتیجه رسیده اند که موز برخی از مشکلات سلامتی را بهتر از داروها درمان می کند. زردچوبه نیز یکی دیگر از خوردنی های مورد علاقه ی این محققان است و هر روز اثرات تازه ای از آن کشف می شود. خوشبختانه این ادویه در هر خانه و آشپزخانه ای وجود دارد و شما می توانید از این ریشه ی پرخاصیت به جای برخی از داروها استفاده کنید.

طبق مطالعات ژاپنی زردچوبه می تواند از ایجاد چروک دور چشم و چروک پوست صورت جلوگیری کند و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه حاوی پلی فنول است. این مولکول به میزان قابل توجهی در اکثر گیاهان وجود دارد. نتایج پژوهشی که در سال ۱۹۹۹ انجام شده است نشان می دهد پلی فنول ها در بدن درست مانند استروئیدهای موجود در داروی التهاب رایج چشم (ورم عنبیه) عمل می کند. به همین دلیل توصیه می شود این ریشه ی پرخاصیت را در برنامه ی غذایی روزانه بگنجانید تا در بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود. اگر از مشکل التهاب در بدن بخصوص مفاصل رنج می برید نیز بهتر است زردچوبه ی بیشتری مصرف کنید.

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

زردچوبه دارای خواص آبرسانی قوی بوده و می تواند برای درمان ترک کف پا استفاده شود. مقادیر مساوی روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید، ایت مخلوط را بر روی کف پا بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خواص زردچوبه برای لاغری

فواید زردچوبه جهت کنترل دیابت : کورومین موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می شود که روی جذب گلوکز تأثیر می گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه ی غذایی تان بکنید.از زردچوبه که به حفظ سطح سالم انسولین خون کمک می‌کند، می‌توان برای درمان دیابت استفاده کرد. زردچوبه همچنین کنترل گلوکز را تقویت کرده و تأثیر داروهای دیابت را افزایش می‌دهد. یک فایده مهم دیگر زردچوبه تأثیر آن در کمک به کاهش مقاومت انسولین است که می‌تواند از بروز دیابت نوع ۲ پیشگیری کند. اما وقتی با داروهای خیلی قوی ترکیب شود، می‌تواند موجب افت قند خون شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشکتان مشورت کنید.

یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب و سرکه سیب مخلوط کنید و آن را به آرامی بر روی پوست صورت دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس خوب بشویید. این اسکراب را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

خواص زردچوبه و عسل

ضد التهاب طبیعی : کورکومین به داشتن خواص ضدالتهابی طبیعی شهرت دارد. در نتیجه می توان آن را جایگزین برخی دارو های ضدالتهاب کرد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۴ انجام شده و در روزنامه ی Oncogene به چاپ رسیده است نشان می دهد زردچوبه حاوی خواص ضدالتهابی بالایی است و می تواند جایگزینی برای سولینداک، آسپرین، دیکلوفناک و حتی ایبوبروفن شود. زردچوبه همچنین یک داروی طبیعی و ضدالتهاب برای افرادی است که نیاز به داروهای ضدآرتریت دارند. البته حواستان باشد اگر مشغول مصرف دارو هستید بهتر است نظر پزشک خود را در خصوص مصرف زردچوبه جویا شوید.

عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی کمک کند. عسل خالص آبرسانی موثر و قوی برای پوست شماست. آن را به پوست خود بزنید تا طراوت و زندگی در چهره شما موج بزند. مواد لازم : عسل : یک قاشق سوپخوری زردچوبه : یک قاشق چایخوری آنها را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصله را روی پوست صورت‌تان قراردهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

خواص زردچوبه برای کبد

ضد انعقاد خون است : نتایج بیش از ۵۰۰۰ پژوهش انجام شده نشان می دهد که زردچوبه برای سلامتی و حتی زیبایی فوق العاده است. محققان در پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که زردچوبه مانند داروهای ضدانعقاد خون عمل می کند. اگر خودتان را مستعد گرفتگی عروق می دانید حتماً زردچوبه را دریابید. حتماً می دانید که از داروهای ضدانعقاد خون برای پیشگیری از مسدود شدن و تشکیل لخته های خونی استفاده می کنند. نتایج پژوهشی که در روزنامه ی Arzneimittelforschung به چاپ رسیده است نشان می دهد که «کورکومین» موجود در این ادویه تأثیری مشابه با آسپرین دارد که یک داروی معروف ضدانعقاد خون است. زردچوبه همچنین یک داروی طبیعی و ضدالتهاب برای افرادی است که نیاز به داروهای ضدآرتریت دارند. البته حواستان باشد اگر مشغول مصرف دارو هستید بهتر است نظر پزشک خود را در خصوص مصرف زردچوبه جویا شوید.

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

خمیر زردچوبه : برای تهیه این ترکیب، کافی است کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب گوجه و کمی آرد ترکیب کنید. ترکیب فوق را بر روی سیاهی دور چشم مالیده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند. راه دیگر ترکیب زردچوبه و آب آناناس است. این ترکیب را نیز می‌توانید مانند ترکیب قبلی بر روی تیرگی دور چشم مالیده و سپس بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. هر دو مورد موجب روشن شدن رنگ پوست دور چشم می‌شوند.

خواص زردچوبه تازه

ضد سرطان : نتایج پژوهش محققان نشان می دهند که زردچوبه در درمان سرطان تأثیر مثبتی دارد. با این حال، نتایج بررسی های محققان نشان می دهند که کورکومین موجود در این ادویه در جلوگیری از تکثیر و رشد سلول های سرطانی (سرطان کولون و رکتوم) نقش موثری دارد. به عقیده ی این محققان تأثیر این دارو مشابه داروی «اوگزالی پلاتین» است. گفتنی است دو ادویه ی قدرتمند یعنی زردچوبه و فلفل سیاه حاوی دو ترکیب مفیدی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه فوق العاده عمل می کنند. نتایج پژوهش های محققان دانشگاه میشیگان ایالات متحده ی آمریکا نشان می دهد که مصرف روزانه ی این دو ادویه باعث می شود که از تمام خواص آن ها بهره مند شویم. به عقیده ی این محققان «پیپرین» موجود در فلفل سیاه و «کورکومین» موجود در زردچوبه خواص ضدسرطانی قوی دارند. البته توجه داشته باشید که مصرف جداگانه ی این دو ادویه تمام خواص آن ها را نصیبتان نمی کند. در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن ها ظاهر می شود. پیپرین خواص کورکومین را ارتقا داده و هر دو مانع از تکثیر سرطان سینه می شوند. باید بدانید که زردچوبه به تنهایی حاوی ۳۰۰ نوع آنتی اکسیدان است. بنابراین جای شگفتی نیست که حاوی چنین خواصی باشد. این دو ادویه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شوند. زردچوبه می‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کرده، رشد سرطان پروستات موجود را کاهش داده و حتی سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. محققان مختلفی دریافته‌اند که ترکیبات فعال زردچوبه آن را به یکی از بهترین پیش‌گیرنده ها در مقابل تومورهای ایجادشده به خاطر پرتو تبدیل کرده است. این ماده همچنین تأثیرات پیشگیرنده ای در برابر سلول‌های تومور مثل لوکمی سلول T، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه دارد.

ترکیبی از پودر زردچوبه و روغن زیتون را 20 دقیقه بر روی مو بمالید و سپس با آب و شامپو بشویید، این ترکیب می تواند شوره سر را درمان کند و سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

خواص زردچوبه برای پوست صورت

خواص زردچوبه در درمان آرتروز : خواص ضدالتهاب زردچوبه برای درمان هر دو نوع آرتروزهای استخوانی و روماتوئید عالی است. علاوه بر این، خواص آنتی‌اکسیدانی آن رادیکال‌های آزاد که سلول‌های بدن را تخریب می‌کند، از بین می‌ برد. مشخص‌ شده است افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید که به‌طور منظم از زردچوبه استفاده می‌کنند، دچار درد و التهاب مفاصل کمتری می‌شوند.

یک مطالعه نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. زردچوبه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده باعث چربی سوزی و سم زدایی از کبد می شود و به این ترتیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

خواص زردچوبه با شیر

مصرف زردچوبه برای کاهش سطح کلسترول : تحقیقات ثابت کرده است که مصرف زردچوبه به‌عنوان چاشنی در غذاها می‌تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد. میدانید که بالا بودن میزان کلسترول در بدن می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتیتان ایجاد کند. حفظ سطح سالمی از کلسترول از بسیاری بیماری‌های قلبی – عروقی جلوگیری خواهد کرد.

زردچوبه یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش قند خون، مقاومت به انسولین و درمان دیابت می باشد. یک مطالعه نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه 400 برابر قدرتمندتر از متفورمین بوده و برای پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 مفید می باشد.

خواص زردچوبه برای صورت

تقویت سیستم ایمنی : زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام لیپو پلی ساخارید است که به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عوامل ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس زردچوبه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با داشتن یک سیستم ایمنی قوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا و سرفه کمتر خواهد شد. اگر به هر یک از این بیماری‌ها مبتلا شدید، یک‌بار در روز یک قاشق چای‌ خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

کورکومین موجود در زردچوبه در واقع اثر آرامش بخش بر عضله رحم دارد زردچوبه برای تشکیل اندام های حیاتی جنین به ویژه ریه ها بسیار مفید می باشد زردچوبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها در دوران بارداری می شود زردچوبه برای درمان یبوست زنان باردار در دوران حاملگی مفید است زردچوبه برای کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری مفید است

خواص زردچوبه برای پوست و مو

بهبود و التیام زخم ها : زردچوبه یک عامل ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری طبیعی است و می‌توان از آن به‌ عنوان یک داروی ضدعفونی‌کننده استفاده کرد. اگر جایی از بدنتان بریده یا زخم شده است، کمی پودر زردچوبه روی آن بپاشید تا روند التیام آن سریع‌تر شود. زردچوبه همچنین به ترمیم پوست آسیب‌دیده نیز کمک کرده و برای درمان پسوریازیس و سایر بیماری‌های التهابی پوست نیز مفید است. کنترل وزن : پودر زردچوبه برای حفظ وزن سالم بسیار مفید است. یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه‌های اصلی در تجزیه چربی‌هاست، کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند با هر وعده غذایی خود یک قاشق چای‌خوری زردچوبه مصرف کنند.

مطالعات نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان افسردگی مفید باشد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه کورکومین می تواند ترشح سروتونین و دوپامین مغز را تحریک کند.

خواص زردچوبه برای پوست بدن

پیشگیری از بیماری آلزایمر : التهاب مغز یکی از دلایل اصلی اختلالات شناخت مثل بیماری آلزایمر به شمار می‌رود. زردچوبه با کمک به از بین بردن پلاک‌هایی که در مغز ایجاد می‌شود و بهبود جریان اکسیژن. به سلامت عمومی مغز کمک می‌کند. این ماده می‌تواند ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد. کاهش کک و مک : پودر زردچوبه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورت تان بگذارید. استفاده مداوم از این خمیر بطور موثر در مبارزه با کک و مک، مفید خواهد بود.

کورکومین به عنوان یک ضد التهاب قوی برای التهاب مفاصل شناخته می شود که می تواند برای درمان پوکی استخوان و آرتروز مفید باشد. مطالعات نشان داده که کورکومین حتی بهتر از داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری ها عمل می کند.

خواص ماسک زردچوبه برای پوست

بهبود هضم و گوارش : ترکیبات بسیاری در زردچوبه کیسه صفرا را برای تولید صفرا تحریک می‌کنند که گوارش را تقویت کرده و علائم نفخ و گاز معده را کاهش می‌دهد. همچنین زردچوبه برای درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی روده ازجمله کولیت اولسراتیو مفید است. اما باید به خاطر داشته باشید که افرادی که از هر نوع بیماری صفراوی رنج می‌برند، نباید از زردچوبه به‌عنوان مکمل غذایی استفاده کنند زیرا وضعیت آن‌ها را بدتر خواهد کرد. اگر از مشکلات و بیماری‌های گوارشی رنج می‌برید، بهتر است زردچوبه را به‌صورت خام مصرف کنید.

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

کورکومین موجود در زردچوبه یکی از بهترین داروه ا برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می باشد. داروهای استاتین برای درمان چربی خون استفاده می شوند که به کلیه ها و کبد آسیب می رسانند زردچوبه بهترین جایگزین آن ها برای درمان کلسترول و چربی بالای خون می باشد.

خواص زردچوبه پوست

پیشگیری از بیماری های کبد : زردچوبه نوعی پاک‌کننده طبیعی کبد به شمار می‌رود. کبد از طریق تولید آنزیم‌ها، خون را تصفیه می‌کند و زردچوبه تولید این آنزیم‌های حیاتی بدن را افزایش می‌دهد. این آنزیم‌ ها تجزیه‌شده و سموم داخل بدن را کاهش می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که زردچوبه موجب بهبود گردش خون نیز می‌شود. همه این عوامل به سلامت کبد کمک می‌کند.

زردچوبه خواص

گلچین زیباترین شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز,شعر در مورد پاییز و باران,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کوتاه,شعر در مورد پاییز و عشق,شعر در مورد پاییز و انار,شعر در مورد پاییز شاملو,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,شعر در مورد پاییز ترکی,شعر در مورد باران پاییز,شعر درباره پاییز و باران,شعر در مورد زمستان کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر در مورد زمستان برای کودکان,شعر کودکانه در مورد فصل پاییز,شعر در باره زمستان کودکانه,شعر در مورد پاییز برای کودکان,شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی,شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی,شعر های کودکانه در مورد پاییز,شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز,شعری کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد پاییز,شعر نو کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز,شعر درباره پاییز و انار,شعر در مورد پاییز از شاملو,شعر درباره زمستان اخوان ثالث,شعر در مورد باران پاییزی,شعر در مورد بارون پاییز,شعر در مورد باران و پاییز,شعری درباره باران پاییزی,شعر زیبا درباره باران پاییزی,شعری در مورد باران پاییزی,شعر نو در مورد باران پاییزی,شعر زیبا در مورد باران پاییزی,شعر درباره باران پاییز,شعر پاییز,شعر پاییزی عاشقانه,شعر پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد,شعر پاییز کودکانه,شعر پاییزه پاییزه,شعر پاییز طلایی,شعر پاییز برای کودکان,شعر پاییزی عاشقانه کوتاه,شعر پاییز عاشقانه,شعر عاشقانه پاییز کوتاه,شعر پاییز عاشق است,شعر پاییز عاشقان,شعر های پاییزی عاشقانه,شعر عاشقی پاییزی,شعر نو عاشقانه پاییزی,شعری عاشقانه پاییزی,شعر پاییز از اخوان,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,دانلود شعر پاییز اخوان ثالث,شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث,شعر پاییز در زندان اخوان ثالث,شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه,شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,متن شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه ای پاییزه,دانلود شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد در میان درختان,شعر پاییز آمد,شعر پاییز آمد دانلود,شعر آمدن پاییز,شعر پاییز امد گروه کر,متن شعر پاییز آمد,شاعر شعر پاییز آمد,شعر درباره آمدن پاییز,شعر در مورد آمدن پاییز,شعر پاییزی کودکانه,شعر پاییز کودکانه,شعر فصل پاییز کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر کوتاه پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر کودکانه پاییز اومد دوباره,شعر کودکانه پاییز و پاییزه,شعر کودکانه پاییز پاییزه,شعر پاییزه پاییزه هایده,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت می ریزه,شعر پاییز پاییزه,شعر پاییز پاییزه برگ درخت میریزه,شعر کودکانه پاییزه پاییزه,متن شعر پاییزه پاییزه,متن شعر کودکانه پاییزه پاییزه,شعر فصل پاییز برای کودکان,شعر درباره پاییز برای کودکان,شعر پاییز کودکان,شعر پاییز برای مهد کودک,شعر کودکانه برای پاییز,شعر کودکانه برای فصل پاییز,شعر پاییزی برای کودکان

شعر در مورد پاییز

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پاییز برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دست‌های تو

صبحی روشن‌اند

صبح جمعه‌ی پاییز

که زیر ملافه‌ی سردی به موسیقی دوری گوش می‌کنم.

شعر در مورد پاییز

مثل بوسه ی پیش از خداحافظی

تکلیفت روشن نیست

من چقدر ساده ام

که هنوز فکر می کنم

روزهای آخر پاییز

تمام طلسم ها باطل می شود

و تو مرا فتح خواهی کرد.

شعر در مورد پاییز کودکانه

چشم های تو …

بلوط زاران “بورصه” اند در پاییز

برگ های درختانند بعد از باران تابستان

و “استانبول” اند ـ در هر فصل و هر ساعت ـ

شعر در مورد پاییز کوتاه

آدم ها گاهی خاکستری اند

نه بودنشان آرامت می کند و نه رفتنشان!

گاهی چنان با عشق می آیند

که هُرم نگاهشان

و عطر حرف هایشان

روحت را می نوازد

و گاهی چنان بی مِهرند

که تو می مانی

پنجره ای رو به پاییز،

بغضی تلخ،

و سکوت و سکوت و سکوت….

شعر در مورد پاییز و عشق

پیچک های سبز دلم

ناباورانه پاییز نیامدنت را باور کرده اند

و در نارنجی پیراهنش رنگ باخته اند

شعر در مورد پاییز و انار

در عصر یک پاییز

در اتوبوس بودیم

دورمان دیوار شیشه‌ای سبز …

سبزی شیشه‌ها، زرد پاییز را

سبز خرم کرده بود.

از سبزی برگ‌ها بهار به اتوبوس نشست.

شعر در مورد پاییز شاملو

پاییز از چشمان من شروع شد

از برگ ریزان دلم

از نارنجیِ سکوتم

که مشت مشت دلتنگی به آسمان می پاشید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

پاییز

نگاه خشکیده ی من بود

بر تنِ خسته ی کوچه

و عشق نافرجامی

که داشت کم کم غروب می کرد …

شعر در مورد پاییز ترکی

مهربانم مهر به آخر رسید!

اولین باد پاییزی نبودی..

یعنی نمی‌خواهی اولین

بارش آبان را اینجا باشی!؟

شعر در مورد باران پاییز

فراموشت کرده ام

و حالا

همه چیز عادی شده

باران که می بارد

پنجره را می بندم

دیگر یادم نیست

غروب جمعه

چه ساعتی بود !

پاییز را

تنها از روی تقویم می شناسم !

فراموشت کرده ام 

اما

گاهی دلم برای دلتنگ ِ تو شدن

تنگ می شود

شعر درباره پاییز و باران

چقدر صدای آمدنِ پاییز

شبیه صدای قدم های تو بود

ملتهب، مرموز، دوست داشتنی…

شعر در مورد زمستان کودکانه

چقدر هوای پاییز شبیه دست های توست

نه گرم، نه سرد، همیشه بلاتکلیف!

چقدر صدای خش خش برگ ها

شبیه صدای قلب من است

که خواست، افتاد، شکست…

چقدر این پیاده روها پر از آرزوهای من است

نارنجیِ یکدست، پُر از آدم های دست در دست، مست…

شعر درباره پاییز کودکانه

چقدر پاییز شبیه دلتنگی ست

شبیه کسی که بود، رفت

کسی که دیگر نیست.

شعر در مورد زمستان برای کودکان

عاشقت شدم که وقتی پاییز شد

و هر کسی رفت توی لاک خودش

کسی باشد که هوای این بی قراری ام را داشته باشد

عاشقت شدم که صبح های ابری بهانه ی لبخند باشی

که صدایت طعنه بزند به خش خش برگ ها

عاشقت شدم که شعرهایم مخاطب خاص داشته باشند

و آدم ها من و تو را با هم ورق بزنند

آن روز من به دلهره های بعد از نبودنت فکر نکردم

دلم خواست عاشقت شوم

تا رنگ فصل ها را ما تعیین کنیم.

شعر کودکانه در مورد فصل پاییز

پاییز آمد و

من‎ ‎ساختن لحظات ناب را بدون تو حرام کرده ام

شعر در باره زمستان کودکانه

فصلی در راه است

با اشک هایی که

هنوز بر گونه ی خیابان نیفتاده

خشک می شوند!‏

و عشق

پنهانی ترین

رازِ پاییز‎ ‎‏ است.‏

شعر در مورد پاییز برای کودکان

تابستان را که داغ نیامدن کردی

پاییز را سرد نبودن نکن؛

گناه دارد…

شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی

تو را در کوهستان به خاطر می آورم

به هنگام در به دریِ باد

وقتی پلی را از جا می کند

در اتاقی کوچک، به اندازه ی کف دست

و پرچمی که پاییز را دشوار کرده است.

تو را به هنگام باریدن باران

-حلزونی که بیهوده برگی را مرطوب می کند

تو را در مه

وقتی که به رود نزدیک می شود

چون پیغامی خونین به خاطر می آورم

و سنگ‌ها

سعی می کنند خونت را پنهان کنند

شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی

چه کِیفِ خوبی دارد

کنارِ تو پاییز را ریختن

کنارِ تو برگ را نوشتن

کنارِ تو خوب بودن،

خوبی کردن

چه‌کیفِ خوبی دارد

کنارِ تو برف را، آدم برفی را

وَ بهار وُ هرچه خوب را،

دوست داشتن !

شعر های کودکانه در مورد پاییز

وقتی می‌ایستی، زمین نمی‌چرخد

جهان بن‌بست می‌شود

وَ هیچ کس به کارش نمی‌رسد

راه رفتنَ‌ت،

بیراهه را راه می‌کند وُ

قدم زدنَ‌ت، پاییز را ناز

شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز

من یک پنج شنبه

در دل آذر

در میانه ی پاییز

در اوج تقویم

جا مانده ام!

شعری کوتاه در مورد پاییز

لب های من

بی قرار فصل هایی ست که تو

بهانه ی شادی هایش هستی

نمی خواهم به کسی توضیحی بدهم

فقط می خواهم که تمام پاییز امسال را در آغوش تو باشم

بعضی چیز ها را نمی شود به مردم فهماند.

شعر های کوتاه در مورد پاییز

وقتی درخت

در راستای معنی و میلاد

بر شاخه های لخت

پیراهن بلند بهاری دوخت

با اشتیاق رفتم به میهمانی آئینه

اما دریغ

چشمم چه تلخ تلخ، پاییز را دوباره تماشا کرد

و دیگر جوان نمی شوم

شعر نو کوتاه در مورد پاییز

روز باشد یا شب؟

بهار باشد یا پاییز؟

قصه این است که در گذر همه ی فصل ها

من، دلم فقط تو را می خواهد.

شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز

برایت

دلتنگی عصر پاییز را می فرستم

مثل کلاغ های دم غروب

هیچ جا نیستم

فقط گاهی

یکی از پرهایم می افتد.

شعر درباره پاییز و انار

عاشق پاییز بودم

اکنون برای زمستان جان می دهم

آخر عزیز دلم

تو خودت را

در لباس های زمستانی ات دیده ای؟!

شعر در مورد پاییز از شاملو

مرا برای روز مبادا کنار بگذار!

مثل مسافرخانه ای متروکه ام

در جاده ای سوت و کور

یک روز

خسته از راه می رسی و

جز آغوش من

برایت پناهی نیست.

شعر درباره زمستان اخوان ثالث

چه‌قدر می‌توانستیم بیدار باشیم

یک شب پاییزی، که بادهای پاییزی

همه‌ی برگ‌های درختان را بر زمین ریختند

به زیر برگ‌ها رفتیم

و برای همیشه خوابیدیم.

شعر در مورد باران پاییزی

می خواستم

بهار به خانه ات بیاورم

و دیگر قانع نباشی

به گل های چسبیده به فرش

می خواستم

بهار به پیرهنت بیاورم

و از آنجا سفر کنم

به سرزمین های کشف نشده

 اما هر دری باز کردم

پاییز در بادهایش از راه رسید

روی هر پنجره ای دست گذاشتم

زمستان

آخرین تصویر در حافظه اش بود

شعر در مورد بارون پاییز

آرام می آیم

و از گوشه ی لب هایت

برگ های پاییز را جارو می کنم

من گذر فصل ها را

از خطوط صورت تو می فهمم.

شعر در مورد باران و پاییز

پاییز من از آنجایی آغاز می شود

که تو چند قدم از شعرهایم دور می شوی

بانو

همیشه همین است که می بینی

برگ ها وقتی به مردن فکر می کنند

که مهر تمام شده باشد

شعری درباره باران پاییزی

مثل یک جریان موسیقی

مثل یک باران پاییزی

ناگهانی بودنت عشق است!

شعر زیبا درباره باران پاییزی

پاییز که می شود

حرف شال را نمی زنی

تا خیال بافی ام

گردن تو باشد

شانزلیزه را

به رفت و آمد گرفته ای

و دامنت

بندری به خورد کافه ها می دهد

با ویولن‌سل‌های بازنشسته

یا لهجه ای که از خرخره بوی غربت می دهد

سرما را بهانه می کنم

که سرم

شانه های دموکراتت را

ییلاق قشلاق کند.

شعری در مورد باران پاییزی

پاییز را

به هیچ می‌انگارد

دستی که دست‌های ترا دارد.

شعر نو در مورد باران پاییزی

تو عابری عادی

در خیابان پاییز نیستی!

فرشته‌ای هستی که بال‌هایش را

پشتِ مانتویی سیاه پنهان می‌کند

و مقنعه‌اش معبدِ اینکاست

که خورشید را در خود دارد!

شعر زیبا در مورد باران پاییزی

آه بانو!

بانو… بانو

وقار پاییزی ام را، با فراوانی رویا چه کار؟

پیشانی ام را که ببوسی

چترم را می گشایم

و از گوشه ی قصیده ی عمرم

بیتی بر می دارم

تا برای تو

هزار ترانه بگویم

که تو از عشق

بیش از آن می دانی

که بودا از نیلوفر…!

شعر درباره باران پاییز

رنگِ چشمان مادرم را به یاد ندارم
و نمی‌دانم که پدر
پیپ می‌کشید، یا سیگار؟
من در تابستان به دنیا آمدم
یا پاییز؟
در سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار،
یا پنجاه و چهار هزار و سیصد و یک؟

شعر پاییز

به یاد تو هستم

کاش

خداحافظی نمی‌کردی و می‌رفتی

من عمری خداحافظی تو را

به یاد داشتم

پاییز پشت پنجره

استوار ایستاده است

مرا نظاره می‌کند

که چرا من

هنوز جهان را ترک نکرده‌ام

من که قلب فرسوده دارم

من که باید با قلب فرسوده

کم کم تو را فراموش کنم!

شعر پاییزی عاشقانه

تو پنجره‌ای رو به مدیترانه‌ای

و ترانه‌ای که هزار جایزه‌ی گِرَمی را درو خواهد کرد!

دیواری هستی میان من و مرگ

و گلی که پاییز از عطرش پا سست می‌کند…

شعر پاییز اخوان

به دنبال لبخند ناب تو هستم

چنین عمرم را می گذرانم.

مرا نه شکوِه است نه گلایه

قلبم اگر یاری کند

برگ های زرد پاییزی را شماره می کنم

که دارند از پاییز جدا می شوند و

به زمستان متصل می شوند

برای زیستن هنوز بهانه دارم

شعر پاییزه و پاییزه

زندگی را ورق بزن

هر فصلش را خوب بخوان

با بهار برقص

با تابستان بچرخ

در پاییزش عاشقانه قدم بزن

با زمستانش بنشین و

چایت را به سلامتی نفس کشیدنت بنوش…

زندگی را باید زندگی کرد، آنطور که دلت می گوید.

مبادا زندگی را دست نخورده برای مرگ بگذاری!

شعر پاییز آمد

اگر پاییز نبود

هیچ اتفاق شاعرانه ای نمی افتاد

نه موسیقی باد بود

نه سمفونی کلاغها

نه رقص برگ

و من

هیچ بهانه ای برای بوسیدن تو

در این شعر نداشتم

شعر پاییز کودکانه

به تو فکر می کنم

و برگ های زرد

یکی یکی

شکوفه می شوند

راستی

آنجا هم

پاییز

این همه زیباست؟

شعر پاییزه پاییزه

این برگ‌های زرد

به خاطر پاییز نیست که از شاخه می‌افتند

قرار است تو از این کوچه بگذری

و آن‌ها پیشی می‌گیرند از یک‌دیگر

برای فرش کردنِ مسیرت

شعر پاییز طلایی

وقتی می‌آمدی دلم می‌خواست

بهار شده باشد

یا پاییز یا زمستان یا..

هرچی!

شعر پاییز برای کودکان

پاییز

آرام

آرام

قد مى کشد

اما هنوز

بوى بهار مى آید

از کوچه اى

که تو در آن

مرا بوسیدى.

شعر پاییزی عاشقانه کوتاه

به چشم هایم خیره که می شوی

بوی تند قهوه هایت

اعتیادم را بیشتر می کند

و من

متهم ردیف اول لبهایت

عصرهایم

در حیاطی می گذرد

که پاییز

عشوه گری‌هایت را

به درخت تزریق می کند…

شعر پاییز عاشقانه

پاییز هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

با این‌ همه

از منبر بلند باد

بالا که می‌رود

درخت‌ها چه زود به گریه می‌افتند !

شعر عاشقانه پاییز کوتاه

پاییز نام دیگر دلتنگى ست،

وقتى میان برگ هاى

سرخ و نارنجى اش

خیابان ها شلوغ مى شوند

از عاشقانه هاى دو نفره،

و من خیره به آدم هایى

که از کنارم مى گذرند

مدام تکرار مى کنم

میان همه اینها، چرا تو نیستى ..!؟

چرا از تمام این آدم ها

فقط تو را گم کرده ام ..؟

شعر پاییز عاشق است

زرد است که لبریز حقایق شده است

تلخ است که با درد موافق شده است

شاعر نشدی وگرنه می فهمیدی

پائیز بهاری است که عاشق شده است

شعر پاییز عاشقان

به همین گونه شعر می‌نویسم

مدادم را در دستم می‌گیرم

و می‌نویسم باران.

دیگر پروانه و باد خود می‌دانند پاییز است یا بهار

من تنها گاه‌گاهی خورشیدی از گوشه‌ی چشمم به جانب‌شان می‌فرستم

و اگر توفانی برخیزد و آب‌ها و برگ‌های سیاه را با خود ببرد، با من نیست

به همان‌گونه که اکنون گل سرخی بر یقه‌ی پیراهن‌تان روییده‌ست.

شعر های پاییزی عاشقانه

جنگل،

پاییز،

کلبه ای چوبی

و دودی که از دودکشش بالا می رود

کاش با تو

در چهارچوب همین تابلو

آشنا شده شده بودم.

شعر عاشقی پاییزی

به این روزها بگو به احترام بودنت بایستند.

به این ساعت‌ها بگو آهسته‌تر بروند؛

می‌خواهم کنار دستهایت مقبره‌ای بسازم

و تمام ابرها را از تمام پاییزها،

تمام گنجشکها را از تمام درختها،

به صبح این خانه بیاورم،

ساعت را کوک کنم

و در انتظار «صبح ‌بخیر» تو دراز بکشم.

شعر نو عاشقانه پاییزی

چشم در راه بهاری نیست

گر زچشمش پرتو گرمی نمی‌تابد،

ور به رویش برگ لبخندی نمی روید،

باغ بی‌برگی که می‌گوید که زیبا نیست؟

داستان از میوه‌های سر به گردونسای اینک خفته در تابوت

پست خاک می گوید

باغ بی‌برگی

خنده اش خونیست اشک آمیز

جاودان بر اسب یال افشان زردش می‌چمد در آن

پادشاه فصل‌ها، پاییز.

شعری عاشقانه پاییزی

پاییز

با آن هجوم تاریخی

می دانیم

باغ بزرگمان را

از برگ و بار تهی کرده است

در معبرت اگر نه

فانوس های شقایق را

روشن می کردم

و مقدم تو را

رنگین کمانی از گل می بستم

وقتی تو باز می گشتی

شعر پاییز از اخوان

و پاییزِ من

اتفاق زردیست

که میتواند

ناگهان در آغوشِ هر فصلی بیفتد!

حالا تو هی به من بگو

بهار میآید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

از روز دستبرد به باغ و بهار تو

دارم غنیمت از تو گلی یادگار تو

تقویم را معطل پاییز کرده است

در من مرور باغ همیشه بهار تو

دانلود شعر پاییز اخوان ثالث

زندگی، بدون روزهای سخت نمی شود

روزهای سخت، همچون برگهای پاییزی شتابان فرو می ریزند،

در زیر پاهای تو، اگر بخواهی

فراموش نکن !

برگهای پاییزی بی شک در تداوم بخشیدن به مفهوم درخت 

و مفهوم بخشیدن به تداوم درخت، سهمی از یاد نرفتنی دارند.

شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث

تو را دوست‌ می‌دارم‌

و با تو

دیگَرَم‌ به‌ بیداری‌ این‌ گستره‌ی‌ خاموش‌ُ آدمیانش‌ نیاز نیست!

چرا که‌ تو چهار فصل سرزمین‌ منی:

سردتر از زمستان سقّز،

گرم‌تر از تابستان‌ اهواز،

سبزتر از بهار لاهیجان،

و مطلّاتر از پاییزِ برگ‌افکن‌ چی‌چست!

شعر پاییز در زندان اخوان ثالث

اگر گنج‌ ناپدید منی‌،

اگر زخم‌ دریده‌ یا صلیب‌ گور منی‌،

اگر من‌ یک‌ سگم‌ُ تو تنها صاحبمی‌،

مگذار شاخه‌یی‌ که‌ از رود تو برگرفته‌ام‌

و برگ‌های‌ پاییزی‌ اندوه‌ بر آن‌ نشانده‌ام‌ را

از دست‌ بدهم‌

شعر کودکانه پاییزه و پاییزه

از کنار هیزمی خاکستر شده

از گذرگاهی جنگلی می گذرم

 بادی نرم و نابهنگام می وزد

سبکسرانه با بویی از پاییز

شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان

روز پاییزی میلاد تو در یادم هست

روز خاکستری سرد سفر یادت نیست

ناله ی نا خوش از شاخه جدا ماندن من

در شب آخر پرواز خطر یادت نیست

تلخی فاصله ها نیز به یادت ماندست

نیزه بر باد نشسته ست و سپر یادت نیست

شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه

درختان پر شکوفه بادام را دیگر فراموش کن، اهمیتی ندارد

در این روزگار

آنچه را که نمی توانی بازیابی به خاطر نیاور

موهایت را در آفتاب خشک کن

عطر دیرپای میوه ها را بر آن بزن

عشق من، عشق من

فصل پاییز است…

شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه

چون دوستت می‌دارم

حتی آفتاب هم که بر پوستت بگذرد

من می‌سوزم

پاییز از حوالی حوصله‌ات که بگذرد

من زرد می‌شوم

عاشق می‌شوم

و تا کفش‌های رفتنت ‌جفت می‌شوند

غریب می‌مانم!

و تنها وقتی گریه‌ای گمان نمی‌برم در تو

من سبز می‌مانم

که نیلوفرانه دوستت می‌دارم

نه مانند مردمانی که دوست داشتن را

به عادتی که ارث برده‌اند

با طعم غریزه نشخوار می‌کنند

من درست مثل خودم

هنوز و همیشه دوستت می‌دارم

شعر پاییزه و پاییزه

با ساعت دلم ، وقتِ دقیق آمدن توست

من ایستاده ام ، مانند تک درخت سر کوچه 

با شاخه هایی از آغوش 

با برگ هایی از بوسه  

با ساعت غرورم _ اما 

من ایستاده ام ، با شاخه هایی از تابستان 

با برگ هایی از پاییز

هنگام شعله ور شدن من ، هنگام شعله ور شدن توست

ها … چشم ها را می بندم

ها … گوش ها را می گیرم

با ساعت مشامم _ اینک _ وقت عبور تن توست 

متن شعر پاییزه و پاییزه

دارد پاییز می رسد …

انار نیستم

که برسم به دست‌های تو …

برگ‌ م

پُر از اضطرابِ افتادن … !!!

اشعار زیبای پاییزی

تو تنها رفته ای بیرون وَ من در رختخوابی سرد

اسیرِ اضطرابِ ساعتی منحوس می گردم

تمامِ روز و شب کز می کنم در گوشه ی خانه

ولی تا انتهایِ جاده یِ چالوس می گردم

 همان وقتی که سهمم از نبودت پختن و جاروست

به همراهِ خیالت غرق ِاقیانوس می گردم

بیا ای مرد پاییزی وُ سر بر شانه ام بگذار

برای ِخستگی هایت پر ِطاووس می گردم

صدایت گوشواری شد به گوشم قیمتی ، نایاب

که از برقش درونِ کوچه بی فانوس می گردم

( مریم انصاری فر )

شعر در مورد پاییز

زردچوبه و شیر

خواص فوق العاده عالی زردچوبه و شیر برای پوست و سلامت بدن

زردچوبه و شیر ، زردچوبه و شیر برای موهای زائد ، زردچوبه و شیر برای لب ، زردچوبه و شیر برای پوست ، زردچوبه و شیر برای سرفه ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر ، ترکیب شیر و زردچوبه برای پوست ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر و عسل ، ماسک زردچوبه و شیر برای پوست ، ماسک زردچوبه و شیر برای جوش

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه و شیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه در آشپزی شرق، عنصر کهنه و جدایی‌ناپذیری است اما در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، نو و هیجان‌انگیز است و هر روز از  ویژگی‌های ضدسرطانی و ضدویروسی و درمانگرش می‌گویند و می‌نویسند. زردچوبه این روزها به «ادویه شفابخش» مشهور شده و از درمان گلو درد و شکم‌درد تا حل مشکلات پوستی و فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی‌ را به آن نسبت می‌دهند. اما هندی‌ها ده‌ها سال پیش، نوشیدنی شیر گرم و زردچوبه، را به عنوان علاج شب‌های سرد و آسیب‌های سرماخوردگی، رو کرده بودند که گویا همین روزها با شهرت این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌بو، در کشورهای دیگر خواهان پیدا کرده.

زردچوبه و شیر

زردچوبه ادویه ای است که در سراسر جهان محبوب است اما شیر زردچوبه یک نوشیدنی با ارزش و بالقوه مفید است که بسیاری از مردم حتی  اسم آن را هم نمی دانند.دارای  مواد مغذی  است که برای سلامتی بسیار مهم است.این نوشیدنی از ریشه خشک زردچوبه یا پودر زردچوبه مخلوط شده با شیر تشکیل شده است که یک نوشیدنی خوشمزه و طلایی است. در واقع، این تونیک سنتی هندی اغلب “شیر طلایی” نامیده می شود. در حالی که طعم و مزه کمی تلخ دارد .می توان به این نوشیدنی علاوه بر شیر و زردچوبه پودر هل، زنجبیل ، فلفل , میخک هم افزود که همه آنها برای سلامتی بسیار خوبست در این نوشیدنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مفید در زردچوبه و همچنین مواد معدنی شیر استفاده شده این یکی از  بهترین نوشیدنی ها است که به عنوان یک تونیک برای بدن استفاده می شود.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

فواید مهم شیر زردچوبه عبارتند از: تقویت سلامت پوست، مشکلات گوارشی، جلوگیری از سرطان، کاهش وزن و مراقبت از سیستم تنفسی، است.شیر زردچوبه میتواند با توجه به داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پوست را تقویت کند،بیماریهای پوستی نظیر آکنه, پسوریازیس، و اگزما هم مفید است.

خواص زردچوبه و شیر

زردچوبه و شیر به دلیل وجود ماده کورکومین یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک، است که این نوشیدنی محبوب می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند و غذا را هضم دهد، به ویژه سوء هاضمه را کاهش داده ، آرامش دهنده درد و کاهش التهاب و بهبود تعادل باکتری در روده است.نوشیدن شیر زردچوبه به عنوان یک عامل سم زدایی برای بدن، به ویژه برای کبد استفاده می شود.اگر میخواهید متابولیسم بدن و مواد زائد از بین برود ،باید حداقل یک بار در روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. این به خصوص برای افرادی که قبلا آسیب کبدی داشتند، مفید است.

طرز تهیه زردچوبه و شیر

اگر میخواهید شیر زردچوبه خانگی درست کنید ساده ترین دستور آن را برای شما قرار داده ایم .کارشناسان معتقدند که شما می توانید شیر زردچوبه  رادو تا سه بار  در روز، که  در کل یک گرم زردچوبه داشته باشد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر زردچوبه :

۱ گرم زردچوبه

۱ فنجان شیر

۱/۲ قاشق چای خوری پودر هل

۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل

شیر را در ظرف برای ۳-۴ دقیقه حرارت دهید تا گرم شود سپس زردچوبه و پودر هل و زنجبیل بریزید و  مخلوط کنید حرارت را کم کرده به مدت یکی دو دقیقه طبخ کنید سپس بنوشید و لذت ببرید.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

این نوشیدنی گرم می تواند التهاب را در سراسر بدن، از معده تا مفاصل و عضلات کاهش دهد.کورکومین، ماده فعال در زردچوبه، یک ماده ضد التهابی موثر است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.در برخی مطالعات، کورکومین به کاهش سرطان مربوط می شود، آن به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است .

ماسک ضد جوش زردچوبه و شیر

مواد لازم:

– زردچوبه

– شیر

طرز تهیه :

عسل (ترجیحا طبیعی) زردچوبه، شیر و عسل را در یک کاسه بریزید و با چنگال مخلوط کنید. نتیجه کار باید به شکل خمیر باشد.سعی کنید ماسکتان را به مقدار مورد نیاز همان روز تهیه کنید تا مجبور به نگهداری باقیمانده مواد نباشید.ماسک را با انگشت یا یک برس مناسب روی پوست صورتتان بمالید.به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید ماسک روی پوستتان بماند. سپس با آب بشویید.می توانید برای جلوگیری از پخش شدن ماسک از پد های اسفنجی استفاده کنید.اگر پس از شستن صورت، لکه های زرد حاصل از زردچوبه روی پوستتان باقی مانده بود، می توانید یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده روی صورتتان بمالید تا تمیز شود.بهتر است این ماسک را یک روز قبل از رفتن به مهمانی بزنید که رنگ زرد روی پوستتان نماند.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

زردچوبه ضدباکتری و ضد التهاب است و خواص زیادی برای پوست دارد.حاوی آنتی اکسیدان است و جای جوش را از بین می برد.شیر پوست را لایه برداری می کند و یک ضدچروک طبیعی است.

زردچوبه و شیر

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.آلو خشک دارای خواص زیادی است و می توان خواص آن را برای سلامتی بدن مفید دانست و این خواص برای سلامت فیزیکی بدن مناسب می باشند. از جمله خواص آلو خشک می توان به خاصیت ضد یبوست آلو خشک اشاره کرد که برای افرادی که معمولا دچار این مشکل می شوند به عنوان پیشنهاد خوبی مطرح می گردد.در میوه های خشک شده تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق روش خشک کردن حذف شده است.میوه در طی این فرآیند منقبض، کوچک و پر انرژی می شود.کشمش رایج ترین نوع است و پس از آن خرما، آلو، انجیر و زردآلو هستند.دیگر انواع میوه های خشک نیز در دسترس هستند گاهی اوقات شیرین و به شکل قند پوشیده شده می باشد این میوه ها عبارت از انبه، آناناس، زغال اخته، موز و سیب می باشد.میوه های خشک را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از میوه های تازه نگهداری کرد و به ویژه در سفرهای طولانی که یخچال در دسترس نیست می تواند یک میان وعده مفید باشد.میوه خشک شده شامل ریز مغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد و به طور کلی خواص پایدارتری نسبت به میوه های تر دارند

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

آلو خشک از پیر شدن سلول های شما جلوگیری می کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند.آلو خشک معروف است به این خاصیت که سبب حفظ خاصیت ارتجاعی در پوست می شود و در نهایت نمی گذارد که چین و چروک ها زود در پوست اتفاق بیفتد.پس می توانیم ادعا کنیم که این ماده از پیری جلوگیری می کند و این خاصیت آن ثابت شده است

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود. آلو خشک دارای فیبر زیادی است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم یا به اندازه بلغور جو دو سر فیبر وجود دارد. در تغذیه وجود فیبر برای از بین بردن اشتها ضروری است. از ویتامین های موجود در آلو خشک نمی توان صرفنظر کرد که شامل ویتامین هایی ماند کلسیم و منیزیم و آهن به مقدرا مناسبی می باشد. میوه های خشک با داشتن خواص زیاد می توانند در دوران بارداری نیز مورد استفاده قرار بگیرند مگر این که توصیه خاص پزشکی در این مورد وجود داشته باشد.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

برای اینکه به میل شدید خود برای خوردن غلبه کنید،  را در برخی از غذاهای تان بگنجانید. همچنین می توانید این میوه خشک را به عنوان چاشت میل کنید. دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند اگر دچار یبوست نیستید، از مصرف زیاد در روز بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند؛ آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

آلو خشک در بارداری

گل محمدی خواص

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب در سایت جسارت

گل محمدی خواص,دمنوش گل محمدی خواص,خواص گل محمدی برای پوست,خواص گل محمدی برای یبوست,خواص گل محمدی سرخ,خواص گل محمدی در ماست,خواص گل محمدی در طب سنتی,خواص گل محمدی و برگ سنا,خواص گل محمدی دم کرده,خواص گل محمدی برای زنان باردار,خواص دمنوش گل محمدی,خواص دمنوش غنچه گل محمدی,خواص درمانی دمنوش گل محمدی,خواص ومضرات دمنوش گل محمدی,خواص گل محمدی برای پوست صورت,خاصیت گل محمدی برای پوست,خواص روغن گل محمدی برای پوست,فواید روغن گل محمدی برای پوست,خواص گل محمدی بر پوست,خواص گل محمدی بر روی پوست,خاصیت گل محمدی برای یبوست,خواص گل محمدی در درمان یبوست,فواید گل سرخ محمدی,خاصیت گل سرخ محمدی,خواص گل محمدی یاگل سرخ,خواص دارویی گل سرخ محمدی,خواص گل سرخ وگل محمدی,خواص گل محمدی با ماست,خواص گل محمدی خشک با ماست,خواص گل محمدی از نظر طب سنتی,خواص دم کرده ی گل محمدی,خواص درمانی دم کرده گل محمدی,خواص دم کرده برگ گل محمدی,خواص دم کرده غنچه گل محمدی,خواص و مضرات دم کرده گل محمدی

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

گل محمدی خواص , دمنوش گل محمدی خواص , خواص گل محمدی برای پوست , خواص گل محمدی برای یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.به جرات می توان گفت گل محمدی و گل رز به همرها گل نرگس محبوب ترین گل ها در نزد ایرانیان هستند و تقریبا همه ایرانی ها این گلها را دوست دارند و در مراسممختلف به هم هدیه می دهند

این نوع گل سرخ، برگها ی مرکب از ۷ و به ندرت ۹ برگچه دندانه دار دارد و به نظر می‌رسد که نوعی دو رگه ثابت از Rosa gallica و Rosa canina می‌باشد. عده‌ای آن را یک دورگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata ذکر نموده‌اند. گلبرگهای آن رنگ صورتی روشن یا سفید دارد.  گل محمدی درختچه‌ای دارای شاخه‌های گل دهنده تیغ دار، استوانه‌ای شکل، بدون شیار و دارای برگهای مرکب شانه‌ای که دارای ۵-۳ برگچه متقابل دندانه‌دار می‌باشد. رگبرگهای پشت برگ مشخص و بهم رفته، برگچه چرمی و بیضی شکل، نوک تیز به طول ۵-۳ سانتی متر، و روی برگها صاف و سبز و پشت آنها سبز کمرنگ و دُمبرگ‌هایش خزی و نمدی است و با کرکهای غده‌ای پوشیده شده و تا انتهای جام گل کشیده شده‌است.

گل محمدی خواص

خواص گل محمدی برای آرامش اعصاب از زمانهای دور شناخته شده است . اما ایا گل محمدی خواص دیگری هم دارد ؟ گل محمدی یا گل سرخ گل خوشبویی است که در ادبیات فارسی ان را یار و همنشین خار میدانند . گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی و ارامش شما دارد . جالب است بدانید هرچه قدر این گل سرخ تر و پررنگ تر باشد خواص دارویی ان نیز بیشتر است . برخی از خواص گل محمدی عبارتند از :

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

گل محمدی خواص , دمنوش گل محمدی خواص , خواص گل محمدی برای پوست , خواص گل محمدی برای یبوست

گلها به شکل صورتی خوشرنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست که در اوائل صبح شروع به ظاهر شدن می‌نمایند. کاسبرگها به تعداد ۵ عدد که حداقل سه تای آنها دارای زوائد بزرگی در لبه‌ها هستند. پرچم‌ها زرد رنگ به تعداد ۱۰۰ عدد در ترکیب گل وجود دارند. میوه آن پس از ریزش گلبرگها گوشتی گرد یا تخم مرغی به طول ۵/۱ سانتی متر که در داخل برجستگی کوزه‌ای شکل زیر گلبرگها قرار دارند. زمان بازشدن گلها در اوائل اردیبهشت تا اوائل تیرماه می‌باشد. و در هر منطقه مدت زمان بازشدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول می‌کشد. دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوشرنگ گلبرگها به سفید می‌گراید و با اندک نسیمی گلبرگها پرپر شده و می‌ریزند.

دمنوش گل محمدی خواص

معرفی برخی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب  گل محمدی را به دو صورت مصرف میکنند . برخی از ان عرق میگیرند که به ان گلاب میگویند . برخی نیز ان را خشک میکنند و برای مصرف نگهداری میکنند . میتوانید ان را در ماست ریخته و میل کنید .  از خواص گل محمدی این است که گل محمدی یبوست را درمان میکند و مدفوع را نرم و شل میکند . همچنین آرامبخشی و تقویت اعصاب از دیگر خواص گل محمدی و گلاب است . همچنین برای درمان اسهال های مزمن از گل محمدی استفاده میکنند . رفع ترشحات زنانه از وظایف گل محمدی است .  رفع اخلاط خونین و خونریزی های عادی از خواص گل محمدی است . به گزارش آسان طب ،گیاه گل محمدی یا گل سرخ روح را تقویت میکند و نشاط اور است . همچنین برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر از ان استفاده میکنند . از خواص گل محمدی ضد افسردگی بودن و آرامبخشی ان است . همچنین گل محمدی ضدعفونی کننده خوبی است . 

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

گل محمدی خواص , دمنوش گل محمدی خواص , خواص گل محمدی برای پوست , خواص گل محمدی برای یبوست

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می‌باشد، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. مصارف دارویی آن بیشتر در درمان دردهای رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردردها بوده و در تهیه شربت مربا و در صنایع شیرینی سازی و تهیه بستنی نیز استفاده می‌شود.

خواص گل محمدی برای پوست

باز هم یاداوری میکنیم از گل محمدی به عنوان مسهل و درمان یبوست استفاده کنید . برای درمان سردرد عصاره گل محمدی را در بینی بچکانید .التیام زخم و ضدفونی کنندگی از دیگر خواص گل محمدی است . همچنین برای کاهش تب از گل محمدی استفاده کنید . درمان زگیل و لکه ‏های جلدی و روییدن گوشت تازه و تحلیل ورمها از ضماد ان استفاده کنید .  از گل محمدی و گلاب برای تقویت اعتماد به نفس استفاده می شود . از گل محمدی، گلاب تهیه میکنند که خواص زیادی دارد . گلاب گل محمدی برای تقویت پوست بسیار معجزه میکنند . جهت رفع استرس گلاب بخورید یا ان را ببوییید .برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی کمی گلاب مصرف کنید .  گلاب خون را تصفیه میکند و در نتیجه از ناراحتیهای پوستی جلوگیری می کند . از خواص گل محمدی وگلاب درمان بیماریهای گوارشی است . گل محمدی و گلاب معده را تقویت میکند ، به قلب سلامتی میدهد ، دردهای روماتیسمی را کم میکند . همچنین گل محمدی وگلاب ضد تهوع مناسبی است .

گل محمدی خواص

شعر در مورد خداحافظی

شعر در مورد خداحافظی

شعر در مورد خداحافظی,شعر در مورد خداحافظی از دوست,شعر در مورد خداحافظی از حافظ,شعر در مورد خداحافظی از عشق,شعر در مورد خداحافظی با دوستان,شعر در مورد خداحافظی با معلم,شعر در مورد خداحافظی با دوست,شعر در مورد خداحافظی بازنشستگی,شعر در مورد خداحافظی,شعر در مورد خداحافظ,شعر در باره خداحافظی دوست,شعری درمورد خداحافظی دوست,شعر در مورد وداع با دوستان,شعر درباره خداحافظی با معلم,شعر درباره وداع با دوست,شعری در مورد خداحافظی,شعری در مورد خداحافظی,شعر نو در مورد خداحافظی,بیت شعر در مورد خداحافظی,شعر زیبا در مورد خداحافظی,شعر کوتاه در مورد خداحافظی,شعر طنز در مورد خداحافظی,شعر عاشقانه در مورد خداحافظی,شعر خداحافظی,شعر خداحافظی کوتاه,شعر خداحافظی از دوستان,شعر خداحافظی عاشقانه,شعر خداحافظی از مهد کودک,شعر خداحافظی تلخ,شعر خداحافظی رسمی,شعر خداحافظی برای کودکان,شعر خداحافظی از پیش دبستانی,شعر خداحافظی از همکاران,شعر کوتاه خداحافظی از دوستان,شعر خداحافظی کوتاه,شعر های کوتاه خداحافظی,شعر کوتاه خداحافظی عاشقانه,متن شعر کوتاه خداحافظی,شعر خداحافظی از دوست,شعر خداحافظی از دوست,شعر خداحافظی دوستان,شعر خداحافظ دوستان,شعر زیبا برای خداحافظی از دوستان,شعر خداحافظی با دوستان,شعر خداحافظی از یک دوست,شعر برای خداحافظی از دوست,شعر خداحافظی عاشقانه,شعر عاشقانه خداحافظ,شعر های خداحافظی عاشقانه,شعر برای خداحافظی عاشقانه,شعر عاشقانه خداحافظی تلخ,شعر خداحافظی عاشق از معشوق,شعر خداحافظی عاشق,شعر عاشقی خداحافظی,شعر خداحافظ مهد کودک,شعر خداحافظی مهد کودک,شعر خداحافظی با مهد کودک,شعر خداحافظی برای مهد کودک,شعر خداحافظی در مهد کودک,شعر کودکانه خداحافظی از مهد,شعر خداحافظی تلخ محسن چاوشی,شعر خداحافظی تلخ چاووشی,متن شعر خداحافظی تلخ محسن چاوشی,متن شعر خداحافظی تلخ,متن شعر خداحافظی تلخ چاوشی,شعر به خداحافظی تلخ تو سوگند,دانلود شعر خداحافظی تلخ,متن شعر خداحافظی تلخ چاووشی,دانلود شعر خداحافظی تلخ محسن چاووشی,شعر برای خداحافظی رسمی,شعر خداحافظی کودکانه,شعر خداحافظی کودکان,شعر خداحافظ کودکانه,شعر خداحافظی از پیش دبستان,دانلود شعر خداحافظی از پیش دبستانی,شعر خداحافظ پیش دبستانی,شعر خداحافظی برای پیش دبستانی,شعر خداحافظی پیش دبستان,متن شعر خداحافظی پیش دبستانی,شعر خداحافظی برای پیش دبستان,شعر برای خداحافظی از همکاران,شعر خداحافظی از همکار,شعر خداحافظی با همکاران

شعر در مورد خداحافظی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خداحافظی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

شب روی شانه من خواب می بیند

و شب پره ها از من و شب

با تردید می گذرند

و او که بهترین آرزوها را برایم داشت

هفده بار بیشتر از من

خداحافظی را آزموده است

و این فاصله ای نیست

که با دعا و دویدن پر شود

«تسبیح مادربزرگ گم شده…»

و من عجیب خوابم می آید.

شعر در مورد خداحافظی

فصل ها

رنگ به رنگ

در لباست جا به جا می شوند

از آستینت

جنگلی روییده است

و هزار باغ پنهان

در سینه داری

تا همیشه برای خداحافظی

از لباست

برف ببارد

شعر در مورد خداحافظی از دوست

آدم های کمی هستند که می دانند،

تنهایی ِ یک نفر حرمت دارد .

همین طور بی هوا سرشان را پایین نمی اندازند

و بپرند وسط تنهایی آن فرد..!

چون خوب می دانند که اگر آمدند،

باید بمانند؛

تا آخرش باید بمانند؛

آنقدر که دیگر تنهایی وجود نداشته باشد .

وگرنه مسافرها همیشه موقع خداحافظی،

تنهایی را هزار برابر می کنند…!

شعر در مورد خداحافظی از حافظ

به یاد تو هستم

کاش

خداحافظی نمی‌کردی و می‌رفتی

من عمری خداحافظی تو را

به یاد داشتم

پاییز پشت پنجره

استوار ایستاده است

مرا نظاره می‌کند

که چرا من

هنوز جهان را ترک نکرده‌ام

من که قلب فرسوده دارم

من که باید با قلب فرسوده

کم کم تو را فراموش کنم!

شعر در مورد خداحافظی از عشق

هرگز نگو خداحافظ!

خداحافظی با تو

سلام گفتن به در به دری هاست

و در آغوش کشیدن

تمام تنهایی ها،

ترس ها،

سرگشتگی ها…

هرگز نگو خداحافظ!

خداحافظی با تو،

منجمد شدن قلب هجده ساله ای ست

که نام تو را آواز می داد

به تپیدن های خود…

شعر در مورد خداحافظی با دوستان

نامه ای که نوشته ای

هرگز نگرانم نمی کند

گفته ای بعد از این دوستم نخواهی داشت

اما، نامه ات چرا اینقدر طولانی است؟

تمیز نوشته ای، پشت و رو و دوازده برگ!

این خودش یک کتاب کوچک است

هیچ کس برای خداحافظی

نامه ای چنین مفصل نمی نویسد.

شعر در مورد خداحافظی با معلم

به خداحافظی تلخ تو سوگند نشد

که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد

لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم

هر چه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد

شعر در مورد خداحافظی با دوست

مثل بوسه ی پیش از خداحافظی

تکلیفت روشن نیست

من چقدر ساده ام

که هنوز فکر می کنم

روزهای آخر پاییز

تمام طلسم ها باطل می شود

و تو مرا فتح خواهی کرد.

شعر در مورد خداحافظی بازنشستگی

خداحافظ ای چشمه روشنایی

خداحافظ ای قربت و آشنایی

خداحافظ ای قصه ناتمامم

خداحافظ ای روح خواب و خیالم

شعر در مورد خداحافظی

خداحافظ ای خواب شیرین مــن

خداحافظ ای عشق دیرین من

خداحافظ ای سربـــه سر زندگی

خداحافظ ای دین و آیین مـــن

شعر در مورد خداحافظ

خداحافظ ای شادی لحظه هایم

خداحافظ ای مهربان خیالم

خدا حافظ ای راز پنهان قلبم

خداحافظ ای شادمانی هر دم

خداحافظ ای اشک جاری ز چشمم

خداحافظ ای عشق پاک سرشتم

شعر در باره خداحافظی دوست

خداحافظ خداحافظ ، عزیزِ مهربانِ من

تو ای تنها ستاره در تمامِ کهکشانِ من

خداحافظ خداحافظ سرآغازِ کتابِ من

تو ای مرموزِ راز آلود ، سوالِ بی جوابِ من

شعری درمورد خداحافظی دوست

خداحافظ ای ناله های شبانه

خداحافظ ای عاشق بی بهانه

خداحافظ ای شور عشق و جدایی

خداحافظ ای لحظه ی آشنایی

شعر در مورد وداع با دوستان

خداحافظ خداحافظ ، ای عشقِ جاوِدانِ من

همیشه همدم و همراز ، تو ماهِ آسمانِ من

خداحافظ خداحافظ سیَه چشمِ سیه گیسو

تو که قلبِ مرا کردی به سحرِ چشمِ خود جادو

شعر درباره خداحافظی با معلم

خداحافظ ای شوکت بودنـــــــــم

خداحافظ ای مهر زرین مـــن

خداحافظ ای خنده و گریــــــه ام

خداحافظ ای سوگ دیرین مـن

شعر درباره وداع با دوست

خداحافظ خداحافظ ، تو ای زیباتر از رویا

خداحافظ خداحافظ ، تو ای آبی تر از دریا

خداحافظ خداحافظ ، تو ای جاری مثالِ رود

خداحافظ خداحافظ ، همیشه تا ابد بدرود

شعری در مورد خداحافظی

خداحافظ ای برگ پاییزی راه

خداحافظ ای بودنت گاه و بی گاه

خداحافظ ای برده ی بیقراری

خداحافظ ای ساز ناسازگاری

شعری در مورد خداحافظی

خداحافظ ای اشک شبهای هجـــر

خداحافظ ای رخنه در دین من

خداحافظ ای بیم و امیـــــــد دل

خداحافظ ای وهم رنگین مــــن

شعر نو در مورد خداحافظی

خداحافظ ای ناشر دفتر درد

خداحافظ ای دوری ام در دلت سرد

خداحافظ ای صاحب این دل من

تو را می سپارم به این خالق تن

بیت شعر در مورد خداحافظی

خداحافظ ای ماه شب های تارم

خداحافظ ای درد جانسوز جانم

خداحافظ ای عشق روزای خوبم

خداحافظ ای شور و شوق حضورم

شعر زیبا در مورد خداحافظی

منو ببخش تنهام نزار ، برای آخرین بار

تنهام نزار ، بی من نرو ، نگو خدانگهدار

شعر کوتاه در مورد خداحافظی

خدانگهدار عزیزم اما نمیشه باورم 

توی چشام نگاه نکنی این لحظه های آخرم 

آخه چطور دلم بیاد چشاتو گریون ببینم ؟

شعر طنز در مورد خداحافظی

میروم شاید کمی حال شما بهتر شود

میگذارم با خیالت روزگارم سر شود

شعر عاشقانه در مورد خداحافظی

ای که از اول جاده به سکوت شدی گرفتار 

منو از خاطره کم کن ٬ تا ابد خدا نگهدار

شعر خداحافظی

میشه مثل یه قطره اشک بعضیا رو از چشمت بندازی

ولی هیچوقت نمی تونی جلوی اشکی رو بگیری

که با خداحافظی بعضی ها از چشمت جاری میشه

شعر خداحافظی کوتاه

رفتی اما دل من مانده برِ دوست هنوز

میبرم جسمی و جان در گرو توست هنوز

شعر خداحافظی از دوستان

من که زندگیمو باختم ، واسه یه لحظه دیدنت

نزار بازم دل بپوسه ، دوباره وقت رفتنت

شعر خداحافظی عاشقانه

باران باشد ،

تو باشی ،

یک خیابان بی انتها باشد ،

به دنیا میگویم :

خداحافظ

شعر خداحافظی از مهد کودک

واپسین لحظه دیدار ،

منو دست گریه نسپار ،

توی تردید شب خدا نگهدار ،

اگه خوابم اگه بیدار ،

تو ی این فرصت تکرار ،

بگو عاشقی برای آخرین بار

شعر خداحافظی تلخ

هنوز نیامده ای خداحافظ ؟ تقصیر تو نیست ،

همیشه همین گونه بوده ،

برو اما من پشت سرت نه دست که دل تکان می دهم

شعر خداحافظی رسمی

ترا از دور می بوسم به چشمی تر خداحافظ

مرا باور نکردی می روم دیگر خداحافظ

مرا لایق ندیدی تا بپرسی حال و روزم را

برو با دیگران ای بی وفا دلبر خداحافظ

شعر خداحافظی برای کودکان

خداحافظ ای ماه شبهای تارم

خداحافظ ای درد جانسوز جانم

خداحافظ ای عشق روزای خوبم

خداحافظ ای شور و شوق حضورم

شعر خداحافظی از پیش دبستانی

آمدی چه زیبا ، گفتم دوستت دارم چه صادقانه ، پذیرفتی چه فریبنده ،

نیازمندت شدم چه حقیرانه ، به خاطر یک کلمه مرا ترک کردی چه ناجوانمردانه ،

واژه غریب خداحافظ به میان آمد چه بی رحمانه ، و من سوختم چه عاشقانه

شعر خداحافظی از همکاران

میگویم سلام ، هیچکس جوابم را نمیدهد ،

پس خدانگهدار میگویم شاید از سر اتفاق ،

یک نفر دست هایش تکان بخورد .

شعر کوتاه خداحافظی از دوستان

بیخودی متاسف نباش

تو آمده بودی که بروی اصلا!

تو چه می دانی چه ترسی ست

ترس از کوچه ی بعد از خداحافظ ؟

شعر خداحافظی کوتاه

این قصه هم رسیده به پایان خداحافظ

جان شما و خاطره هامان خداحافظ

من میروم بدون تو اما دعایم کن

در اولین تراوش باران خداحافظ

شعر های کوتاه خداحافظی

خداحافظ برای تو چه آسان بود

ولی قلب من از این واژه لرزان بود

خداحافظ برای تو رهایی داشت

برای من غم تلخ جدایی داشت

شعر کوتاه خداحافظی عاشقانه

طعم ِ خیس ِ اندوه و اتفاق ِ افتاده

یک … آه ! … خداحافظ یک فاجعه ی ساده

خالی شدم از رویا ، حسی منو از من برد

یه سایه شبیه من ، پشت پنجره پژمرد

متن شعر کوتاه خداحافظی

خدا لعنت کند بر واژه ها حتی خداحافظ !
که یعنی آتشی افتاده در من با خداحافظ !
سکوت افتاده مثل رعشه ای بر استخوانهایم
شبیه موج سرد ساحل دریا خداحافظ

شعر خداحافظی از دوست

خداحافظ طلوعم
خداحافظ غروبم
خداحافظ تو ای تنها امیدم

شعر خداحافظی از دوست

میشه مثل یه قطره اشک بعضیا رو از چشمت بندازی
ولی هیچ وقت نمی تونی جلوی اشکی رو بگیری
که با خدا حافظی بعضی ها از چشمت جاری میشه
ای که از اول جاده به سکوت شدی گرفتار
منو از خاطره کم کن ٬ تا ابد خدا نگهدار
شبیه برگ پاییزی ، پس از تو قسمت بادم
خداحافظ ، ولی هرگز نخواهی رفت از یادم
خداحافظ ، و این یعنی در اندوه تو می میرم
در این تنهایی مطلق ، که می بندد به زنجیرم
و بی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی آرد
و برف نا امیدی بر سرم یکریز می بارد
چگونه بگذرم از عشق ، از این دلبستگی هایم ؟
چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟
روزی صد بار با هم خداحافظی می کردیم اما افسوس معنای
خداحافظی را زمانی فهمیدم که تو را به خدا سپردم
می‌روم شاید کمی حال شما بهتر شود
می‌گذارم با خیالت روزگارم سر شود
خدا حافظ برای همیشه
تو رفتی شاخه عشقم شکسته
به چشمم شبنم حسرت نشسته
نگاهی هم نکردی وقت رفتن
نگاهی که سراسر اشک بسته
گفتی محبت کن برو
باشد خداحافظ ولی
رفتم که تو باور کنی
دارم محبت می کنم
خدا حافظ گل مریم گل مظلوم و پر دردم
نشد با این تن زخمی به آغوش تو بر گردم
نشد تا بغض چشمات رو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شرم غم بارون رو بردارم

شعر عاشقانه خداحافظ

بعضی آدم ها

با خداحافظی تمام نمی شوند . . .

شعر های خداحافظی عاشقانه

تو دست تکان می دهی

و من تو را میان جمعیت پیدا میکنم

چه خوش خیالم نفهمیدم

تو خداحافظی میکردی

شعر برای خداحافظی عاشقانه

برایِ بارِ هزارم می خوانم :

آقای مسافر قادرم شما را با چهارده شاخه گلِ سرخ

یک جلد دیوانِ حافظ ویا به عددِ سالِ تولدتان ، بوسه ؛

از رفتن منصرف کنم ؟ آیا قادرم ؟

شعر عاشقانه خداحافظی تلخ

نامه ای که نوشته ای

هرگز نگرانم نمی کند

گفته ای بعد از این دوستم نخواهی داشت

اما، نامه ات چرا اینقدر طولانی است؟

تمیز نوشته ای، پشت و رو و دوازده برگ!

این خودش یک کتاب کوچک است

هیچ کس برای خداحافظی

نامه ای چنین مفصل نمی نویسد.

شعر خداحافظی عاشق از معشوق

طعم ِ خیس ِ اندوه و اتفاق ِ افتاده

یک … آه ! … خداحافظ یک فاجعه ی ساده

خالی شدم از رویا ، حسی منو از من برد

یه سایه شبیه من ، پشت پنجره پژمرد

شعر خداحافظی عاشق

وقتی قرار است بروی، دل دل نکن

منتظر نمان  

هیچ اتفاقی ماندگارت نمی کند

شعر عاشقی خداحافظی

ماندن

اشتباهِ من بود.

باید وقتِ آخرین خداحافظی

من اول شلیک می‌کردم!

شعر خداحافظ مهد کودک

زیر آوار آخرین حرفت،

جا مانده ام

لعــــــــــــــــــنتی نمی دانی *خداحافظت *

چند ریشتر بود !!!

شعر خداحافظی مهد کودک

بیخودی متاسف نباش

تو آمده بودی که بروی اصلا!

تو چه می دانی چه ترسی ست

ترس از کوچه ی بعد از خداحافظ؟

شعر خداحافظی با مهد کودک

به یاد تو هستم

کاش

خداحافظی نمی‌کردی و می‌رفتی

من عمری خداحافظی تو را

به یاد داشتم

شعر خداحافظی برای مهد کودک

این دیگه بار آخره دارم باهات حرف میزنم

خداحافظ نا مهربون میخوام ازت دل بکنم

سخته ولی من میتونم سخته ولی من میتونم

 این جمله رو اینقد میگم تا که فراموشت کنم

شعر خداحافظی در مهد کودک

همیشه از همان ابتدای آشناییمان در هراس چنین روزی بودم و کابوس خداحافظی

را میدیدم اکنون شد آنچه نباید میشد

خداحافظ دلیل بودنم خداحافظ . . .

شعر کودکانه خداحافظی از مهد

فکر میکردم آنقدر از نگاهم بیزار شده ای که دور دور رفته ای…

اما دور شده بودی تا پا به پا شدنت را نبینم…و اشکهای

خداحافظی را !!

شعر خداحافظی تلخ محسن چاوشی

شبیه برگ پاییزی ، پس از تو قسمت بادم

 خداحافظ ، ولی هرگز نخواهی رفت از یادم

خداحافظ ، و این یعنی در اندوه تو می میرم

در این تنهایی مطلق ، که می بندد به زنجیرم

شعر خداحافظی تلخ چاووشی

و بی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی آرد

 و برف نا امیدی بر سرم یکریز می بارد

چگونه بگذرم از عشق ، از دلبستگی هایم ؟

 چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟

متن شعر خداحافظی تلخ محسن چاوشی

حالا که رفتنی شده ای طبق گفته ات باشد، قبول…لااقل این نکته را بدان:

آهن قراضه ای که چنان گرم گرم گرم

در سینه می تپید،

دلم بود…

نا مهربان.. خداحافظ

متن شعر خداحافظی تلخ

پرستو ها چرا پرواز کردید

جدایی را شما آغاز کردید

خوشا آنانکه دلداری ندارند

 به عشقو عاشقی کاری ندارند

خداحافظ برای تو رهایی

برای من فقط درد جدایی

خداحافظ برای تو چه آسان

ولی قلبم ز واژه اش چه سوزان

متن شعر خداحافظی تلخ چاوشی

خداحافظ طلوعم

 خداحافظ غروبم

خدا حافظ تو ای تنها امیدم

خداحافظ تو ای تنها امیدم . . .

شعر به خداحافظی تلخ تو سوگند

خدانگهدار عزیزم اما نمیشه باورم

 توی چشام نگاه نکنی این لحظه های آخرم

آخه چطور دلم بیاد

 چشماتو گریون ببینم . . .

دانلود شعر خداحافظی تلخ

می‌روم شاید کمی حال شما بهتر شود

می‌گذارم با خیالت روزگارم سر شود

خدا حافظ برای همیشه

متن شعر خداحافظی تلخ چاووشی

رو ای خوب من ، هم بغض دریا شو ، خداحافظ !

برو با بی کسی هایت هم آوا شو ، خداحافظ !

تو را با من نمی خواهم که « ما » معنا کنم دیگر …

برو با یک « من» دیگر بمان « ما » شو ، خداحافظ !

دانلود شعر خداحافظی تلخ محسن چاووشی

میشه مثل یه قطره اشک بعضیا رو از چشمت بندازی

ولی هیچ وقت نمی تونی جلوی اشکی

رو بگیری که با خدا حافظی بعضی ها از چشمت جاری میشه . . .

شعر برای خداحافظی رسمی

گفتی محبت کن برو

باشد خداحافظ ولی

رفتم که تو باور کنی

دارم محبت می کنم . . .

شعر خداحافظی کودکانه

اگه گفتم خداحافظ، نه اینکه رفتنت ساده است

نه اینکه می­شه باور کرد دوباره آخر جاده است

خداحافظ واسه اینکه نبندی دل به رویاها

بدونی بی تو و با تو همینه رسم این دنیا

شعر خداحافظی کودکان

خدا حافظ گل لادن تموم عاشقا باختند

ببین گریه هام از عشق چه زندونی برام ساختن

خدا حافظ گل پونه گل تنهای بی خونه

لا لایی ها دیگه خوابی به چشمونم نمی شونه

شعر خداحافظ کودکانه

تو این رویای سر در گم خدا حافظ گل گندم

تو هم بازیچه ای بودی تو دست سرد این مردم

خدا حافظ گل پونه که بارونی نمیتونه

طلسم رو بر داره از این پاییز دیوونه

شعر خداحافظی از پیش دبستان

خدا حافظ

پیام من

کلام من

خدا حافظ تو ای تنها سلام من

خداحافظ طلوع من غروب من

خداحافظ تو ای محبوب خوب من

دانلود شعر خداحافظی از پیش دبستانی

گفتی خدا حافظ

گفتم نمی خواهی مرا؟ باشد نخواه

اما ای کاش می گفتی چرا؟

شعر خداحافظ پیش دبستانی

خداحافظ همیشه سخت ترین کلمه است برای بازگفتن…

بر لب که بیاید دیگر باید رفت ! … می روی ؟

شعر خداحافظی برای پیش دبستانی

چگونه بگذرم از عشق ، از دلبستگی هایم ؟

چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟

خداحافظ ، بدون تو گمان کردی که می مانم

خداحافظ ، بدون من یقین دارم که می مانی !!!

واپسین لحظه دیدار ، منو دست گریه نسپار ، توی تردید شب خدا نگهدار ،

اگه خوابم اگه بیدار ، تو ی این فرصت تکرار ، بگو عاشقی برای آخرین بار

شعر بسیار زیبا از فاضل نظری در مورد خداحافظی

به خداحافظی تلخ تو سوگند نشد

که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد

لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم

هرچه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد

با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر

هیچ کس! هیچ کس اینجا به تو مانند نشد

هرکسی در دل من جای خودش را دارد

جانشین تو در این سینه خداوند نشد

خواستند از تو بگویند شبی شاعرها

عاقبت با قلم شرم نوشتند نشد

( فاضل نظری )

شعر در مورد خداحافظی

چگونه جوانه ماش درست کنیم

آیا می دانید در منزل چگونه جوانه ماش درست کنیم به سادگی

چگونه جوانه ماش درست کنیم,طرز درست کردن جوانه ماش ,در منزل جوانه ماش تهیه کنید,طرز تهیه جوانه ماش,در منزل چگونه جوانه ماش درست کنیم , در خانه چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنم , چگونه جوانه ماش درست کنم  در منزل , چگونه جوانه ماش درست کنم در خانه , روش درست کردن جوانه ماش در منزل

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

در این مطلب از سایت جسارت به کار چگونه جوانه ماش درست کنیم می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.شاید برایتان جالب باشد که خواص حبوبات پس از جوانه‌زدن به بیشترین مقدار ممکن می‌رسد. جوانه‌ی حبوبات مانند عدس و ماش سرشار از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. هنگامیکه از جوانه‌ی حبوبات صحبت می‌کنیم، اغلب جوانه‌ی ماش را درنظر می‌آید چون از بقیه معروفتر است و بیش از دیگر جوانه‌ها استفاده می‌شود. اما از تمام حبوبات و دانه‌های دیگر را می‌توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می‌توان از دانه‌ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه‌ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه‌زدن مواد درون دانه‌ها تغییر می‌کند: نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می‌شود، پروتئین با کمک آنزیم‌های درون دانه، هضم می‌شود و تبدیل به آمینو اسید میشود و پروتئین‌های قابل هضم برای ما در می‌آید، و آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می‌یابد. جوانه‌ی حبوبات قرن‌هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. جوانه‌ها را می‌توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد . در هر صورت خوردن جوانه حبوبات را نباید فراموش کرد

چگونه جوانه ماش درست کنیم

همانطور که گفته شد جوانه های مختلف دارای اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، قند طبیعی و مقدار زیادی املاح معدنی هستند و اگر چند نوع آن با هم خورده شوند می توان گفت که همه مواد ضروری بدن را به آن رسانده ایم و بدن را از انواع ویتامین ها و پروتئین بی نیاز می کند.باورکردنی نیست که چنین مواد غذایی ارزانی تا این حد از لحاظ ارزش غذایی کامل و مفید باشند. به هنگام مصرف جوانه ها، دیگر نگران نخواهید بود که آلوده به کود، سم شیمیایی یا سایر موادآلوده باشد، زیرا این مواد حیات بخش به دست و زیر نظر خود ما تهیه شده اند.درست کردن جوانه ماش برای ما خیلی مهم و مفید است تا بتوانیم براحتی خودمان این جوانه را درست کنیم و استفاده نماییم

دانه هایی که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند، عبارتند از: ماش، عدس، گندم، جو، شنبلیله، تخمه کدو، کنجد، آفتاب گردان و سویا.

چگونه در منزل جوانه ماش درست کنیم

در جوانه عدس و ماش دو ماده وجود دارد که وقتی وارد بدن می شوند، سلول های سرطانی را به تدریج از بین می برند. جوانه سویا از لحاظ ارزش غذایی با گوشت رقابت می کند و ضررهای گوشت را نیز ندارد، همچنین از لحاظ وجود ویتامین C، رقیب گوجه فرنگی است.از میان جوانه ها، دانه سویا بسیار مغذی است.پس به طور کلی می توانیم نتیجه بگیریم جوانه ها فواید زیادی دارند

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

می توانید دانه ی هر نوع سبزی را سبز و سپس مصرف کنید.( به جز سیب زمینی، گوجه فرنگی و لوبیا چشم بلبلی که مسموم کننده اند).دانه ماش حدودا 10 تا 18 ساعت به خیس خوردن احتیاج دارد.

طرز تهیه جوانه ماش در منزل

برای تهیه جوانه چیزهایی که لازم دارید یک شیشه خالی، کمی آب و کمی دانه است.

البته می توانید جوانه ها را درست مانند سبزه عید نوروز تهیه کنید و پس از دیده شدن جوانه های کوچک سبز ، آن را مصرف کنید.

وقتی دانه را در آب خیس می کنید، آنزیم های موجود در آن که تا آن زمان به صورت غیرفعال در دانه وجود داشتند، فعال می شوند و

نشاسته موجود در دانه تبدیل به قند می شود.

پروتئین تبدیل به اسیدهای آمینه می شود و چربی اشباع مبدل به اسید چرب می شود.

این فعالیت آنزیمی در جوانه، باعث تحریک فعالیت های آنزیمی در بدن انسان و سلامت و نشاط می گردد.

چگونه جوانه ماش درست کنیم

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

ماش ویژگی های متفاوتی دارد و یکی از مواد غذایی ای است که تقریبا از نظر مواد مغذی متعادل به شمار می رود. ولی وجود برخی از مواد مغذی در آن، ویژگی خاصی را به این ماده غذایی می دهد. از جمله اینکه میزان اسیدفولیک آن بسیار بالاست بنابراین خوردن ماش برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی بسیار مفید است. پتاسیم ماش نیز فراوان است؛ پس مصرفش به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

مواد و وسایلی که برای تهیه جوانه ماش احتیاج دارید:

دانه ماش را از شب تا صبح در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید.

تقریبا به 250 گرم ماش احتیاج دارید.

بهتر است پوست روی ماش را قبل از مصرف کردن جدا نمائید.

 پس از خیساندن و آب کش کردن، آن را به آرامی زیر شیر آب بگیرید و سپس بگذارید در همان آب کش، کاملاً آبش جدا شود تا نپوسد.

 آن را در شیشه و یا سینی کوچک بریزید و پارچه مرطوبی روی آن بکشید و هر صبح و شب عمل شستن( به آرامی ) و آب کش کردن را تکرار کنید.

در تابستان وقتی هوا خیلی گرم است عمل شستن را سه بار در شبانه روز تکرار کنید.

در تمام این مدت ظرف را در محلی تاریک و نسبتاً گرم نگاه دارید. توجه کنید که باید اندکی آب در انتهای دانه ها وجود داشته باشد.

 اگر حرارت محیط حدود 22 درجه سانتی گراد و محل آن تاریک باشد، دانه خیلی زود جوانه می زند.

بسته به نوع دانه، بین سه تا پنج روز و گاهی بیشتر می توانید جوانه را از تاریکی درآورید و پشت پنجره رو به آفتاب بگذارید.

جوانه را همیشه مرطوب نگاه دارید تا اندکی بیشتر رشد کند ( آب کش کردن را فراموش نکنید).

 پس از یک تا دو روز ماندن در جلوی نور خورشید، جوانه آماده مصرف است.

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.بهتر است بدانید جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

جوانه ماش

در واقع چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی بیشتر استفاده می‌کنند.به عنوان مثال برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌ نمایند.بهتر است بدانید که جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و سرشار از مواد مغذی می باشد.جوانه‌های ماش برعکس دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌نمایند.

آن را یک بار دیگر به آرامی آب کش کنید و در ظرفی دربسته ای در یخچال نگه دارید و به تدریج مصرف کنید.

اگر بخواهید پوسته روی بعضی از جوانه ها ( مانند ماش یا سویا ) را از آن ها جدا کنید، جوانه آماده شده را در کاسه ای بریزید و آن را پر از آب کنید.

سپس به آرامی آن را هم بزنید. پوسته ها روی آب می آیند، ولی بهتر است پوسته ها را از جوانه ها جدا نکنید،

زیرا همین پوسته ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که برای کار دستگاه گوارش بسیار مفیدند.

بعضی از دانه ها مانند عدس، سویا، نخود، و مانند آن را یکی دو بار در روز زیر و رو کنید تا همه آنها هوا بگیرند و جوانه بزنند.

بعضی دانه ها زودتر و برخی دیرتر جوانه می زنند، ولی اگر دانه کهنه باشد جوانه نمی زند.

همیشه بهترین نوع دانه را بخرید و تا آنجا که ممکن است دانه هایی را بخرید که به آنها سموم نباتی نزده اند.

بدین گونه انواع مختلف موادمعدنی را با خوردن جوانه ها به بدن خود می رسانید.  

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

خواص حبوبات پس از جوانه زدن به بیشترین مقدار ممکن می رسد. جوانه ی حبوبات سرشار از آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگامی که از جوانه ی حبوبات صحبت می کنیم، اغلب جوانه ی ماش را درنظر می آید، که بیش از دیگر جوانه ها استفاده می شود. اما از تمام حبوبات و دانه های دیگر را می توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می توان از دانه ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه زدن مواد درون دانه ها تغییر می کند:نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می شود، پروتئین با کمک آنزیم های درون دانه، هضم می شود و تبدیل به آمینو اسید و پروتئین های قابل هضم برای ما در می آید، و آب، ویتامین ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می یابد. جوانه ی حبوبات قرن هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی گیرد. جوانه ها را می توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد.

چگونه در منزل جوانه ماش درست کنیم

از این جوانه روزانه ۳ تا 5 قاشق به همراه سالاد میل نمائید.
وجود ویتامین C بالا در جوانه ماش باعث ایمن سازی بدن در مقابل بیماریهای مختلف می شود. این جوانه برای رفع کم خونی در کودکان بسیار مفید است.

چگونه جوانه ماش درست کنیم

جوانه ماش خواص

طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش

طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش در سایت جسارت

جوانه ماش خواص ,خواص جوانه ماش در بارداری,خواص جوانه ماش برای پوست صورت,خواص جوانه ماش برای مو,خواص جوانه ماش چیست؟,خواص جوانه ماش برای کودکان,خواص جوانه ماش سبز,جوانه ماش چه خواص دارد,خواص جوانه ماش وگندم,خواص جوانه عدس و ماش,خواص جوانه عدس سبز,خواص جوانه عدس قرمز,خواص جوانه عدس در بارداری,خواص جوانه ها در بارداری,خواص جوانه ماش در دوران بارداری,فواید جوانه ماش برای مو,خواص جوانه ها برای مو,خاصیت جوانه ماش چیست,خواص جوانه ها برای کودکان,خواص جوانه ماش برای کودک,جوانه ماش چه خواصی دارد,خواص جوانه ماش و گندم,خاصیت جوانه ماش و گندم

طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش

جوانه ماش خواص , خواص جوانه ماش در بارداری , خواص جوانه ماش برای پوست صورت , خواص جوانه ماش برای مو

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

تأثیرات ضد سرطان دارد : احتمالا جوانه‌ها دارای خواصی مشابه خواص دو عنصر شیمیایی سیانید و بنزآلدئید (دو ماده شیمیایی قدرتمند که سلول‌های سرطانی را می‌کشند) هستند، اما توسط سلول‌های طبیعی بدن دفع می‌شوند و عوارضی ندارند. قسمت عمده‌ی یک جوانه را کلروفیل آن تشکیل می‌دهد که خواص ضد سرطانی دارد. از طرفی جوانه‌ها حاوی میزان بالایی آنتی‌اکسیدان‌ از جمله ویتامین C، روی و سلنیوم هستند که با فعالیت رادیکال‌های آزاد (موادی که در بدن ما تولید می‌شوند و می‌توانند به بافت‌ها آسیب برسانند و روند پیری را سریع‌تر کنند) مقابله می‌کنند. محققان بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای پیرامون رابطه‌ی بین غذاهای سرشار از مواد فنلی و خطر ابتلا به سرطان سینه که یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان است انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف حبوبات خانواده‌ی لوبیا به‌خصوص ماش حداقل دو بار در هفته‌، خطر ابتلا به سرطان سینه را ۲۴ درصد کاهش می‌دهد. ماش حاوی مقادیر بالایی فیبر نامحلول و نشاسته‌ی پایدار است که با مهار آسیب DNA و قطع خون‌ مورد نیاز برای رشد تومور سرطانی، به مقاومت بدن در برابر سرطان روده‌ی بزرگ کمک می‌کند. مصرف روزانه‌ی ماش و حبوبات خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۴۲ درصد کاهش می‌دهد.

جوانه ماش خواص

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است. جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد. چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌کنند.  جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است. جوانه‌های ماش برخلاف دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌کنند.

طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش

جوانه ماش خواص , خواص جوانه ماش در بارداری , خواص جوانه ماش برای پوست صورت , خواص جوانه ماش برای مو

یک خاصیت جوانه ماش کنترل دیابت است. از آنجا که مواد خوراکی با شاخص گلیسمی پایین، سطح قند خون را به آرامی و به مقدار کم افزایش می‌دهند، انتخاب‌ ایده‌آلی برای افراد مبتلا به دیابت هستند. جوانه‌ ماش هم شاخص گلیسمی پایینی دارد و مانع بالارفتن سریع و خطرناک قند خون و انسولین که سلامت عروق خونی را تهدید می‌کنند و بیماری‌های قلب و عروق را افزایش می‌دهند، می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد اضافه کردن ماش به وعده‌ی غذایی که شامل مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالاست، قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.  نتایج مطالعه‌ای که در مجله‌ی کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، نشان داد که قندخون و پلاسما پپتید C (شاخص ترشح انسولین که به بهبود میزان متابولیسم قندخون و حساسیت به انسولین کمک می‌کند) در موش‌های مبتلا به دیابت نوع دو که به مدت پنج هفته با عصاره‌ی ماش تغذیه شده بودند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از طرفی تغذیه با عصاره‌ی ماش، تری‌گلیسرید را هم که یک ناهنجاری مربوط به چربی خون و مرتبط با کلسترول است به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.  ماده AGEs که نتیجه واکنش شیمیایی گلوکز و پروتئین در بدن است، به‌عنوان زیست حسگر دیابت شناخته می‌شود و براساس میزان غلظت آن می‌توان عوارض دیابت نظیر کوری و ناراحتی‌های کلیوی را پیش‌گویی کرد. این زیست حسگر که نشانه‌ی فعالیت مولکول‌های بدی است که باعث آسیب بافتی به کلیه‌ها و شبکیه‌ی چشم می‌شوند، عوارض دیابت از جمله اختلال در عملکرد کلیه‌ها و از دست دادن بینایی را تسریع می کند. هنگامی که محققان چینی فعالیت مهارکنندگی ۱۶ نوع حبوبات را در رابطه با این پروتئین (AGEs) تجزیه و تحلیل کردند، ماش در رتبه‌‌ی دوم قرار گرفت؛ یعنی ماش دومین حبوباتی است که تأثیر زیادی در مهار AGEs یا آسیب‌های بافتی به کلیه‌ها و شبکیه‌ی چشم دارد.

خواص جوانه ماش در بارداری

جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده و همچنین دارای فیبر خوبی نیز هستند. آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌های (a, b, c, d, e, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند. خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است. جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاوون‌ها است که مصارف درمانی بسیاری دارند.

طرز تهیه جوانه ماش خواص و مضرات جوانه ماش

جوانه ماش خواص , خواص جوانه ماش در بارداری , خواص جوانه ماش برای پوست صورت , خواص جوانه ماش برای مو

یک خاصیت جوانه ماش اینست که با چاقی می‌جنگد. جوانه‌ی ماش یک ماده‌ی غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و پروتئین است. اگر هدف شما کاهش وزن است، جوانه‌ ماش می‌تواند یکی از مواد خوراکی مؤثر در رژیم غذایی روزانه‌ی شما برای مقابله با چاقی باشد. ماش کمک می‌کند معده‌تان زودتر پر شود و هوس‌ نکنید خود را با کربوهیدرات‌ ها یا شیرینی سیر کنید.  در مطالعه‌ای که در یک مجله‌ی تغذیه منتشر شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که یک وعده غذایی حاوی ماش با فیبر بالا در مقایسه با یک وعده غذایی بدون آن، میزان ترشح هورمون سیری را افزایش می‌دهد. برای یافتن جواب این سؤال که آیا تأثیر این سیری در کوتاه‌مدت به کاهش پرخوری و کم کردن وزن در طولانی‌مدت کمک می‌کند یا نه، دانشمندان به مدت ۱۶ هفته مطالعه‌ای روی ۱۷۳ مرد و زن که اضافه وزن داشتند، انجام دادند. گروهی با رژیم حاوی فیبر بالا و سرشار از حبوبات که حاوی یک و نیم فنجان ماش در روز بود تغذیه شدند و گروه دیگر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند که به عمد کالری دریافتی آنها محدود نشده بود. در پایان مطالعه، افرادی که با حبوبات تغذیه شده بودند به‌طور متوسط بیش از ۴ کیلوگرم نسبت به گروه دیگر کاهش وزن داشتند.

خواص جوانه ماش برای پوست صورت

روش آماده‌سازی جوانه ماش : ماش‌ها را ابتدا خوب بشویید،سپس آن‌ها را درون آب خیس کرده و به مدت 12 ساعت در جای تاریک و خنک قرار دهید.  سپس آن‌ها را مجددا بشویید و به مدت 12 ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید.  جوانه‌های ماش پس از 12 ساعت دوم آماده می‌شوند.  دانه‌های ماش معمولا طی 24 ساعت جوانه می‌زنند و اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از آن‌ها ببرید بهتر است آن‌ها را به صورت خام مصرف کنید.

جوانه ماش خواص

آلو بخارا و سرماخوردگی

خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی

خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی در سایت جسارت

آلو بخارا و سرماخوردگی ,سرماخوردگی درمان خانگی,سرماخوردگی درمان گیاهی,سرماخوردگی درمان سریع,سرماخوردگی درمان سنتی,سرماخوردگی درمان طب سنتی,درمان گلودرد سرماخوردگی,سرماخوردگی درمان سرفه,درمان سرماخوردگی در بارداری,درمان سرماخوردگی کودکان,درمان سرماخوردگی خانگی کودکان,درمان سرماخوردگی خانگی کودک,سرماخوردگی و درمان خانگی,سرماخوردگی نوزاد درمان خانگی,درمان سرماخوردگی گیاهی کودکان

خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی

آلو بخارا و سرماخوردگی , سرماخوردگی درمان , سرماخوردگی درمان خانگی , سرماخوردگی درمان گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو حاوی پتاسیم است که یکی از اجزای مهم سلول‌ها و مایعات بدن است و به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه از لخته شده پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند که شاید به تصلب شرایط، فشار خون بالا، سکته و بیماری عروق کرونر قلب منجر شود. هم‌چنین فشار خون را در سطح سلامت حفظ می‌کند. فیبر موجود در آلو به پایین آوردن میزان کلسترول نیز کمک می‌کند. آلو حاوی ویتامین B۶ نیز هست، که از افزایش میزان هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله‌ی قلبی را پایین می‌آورد.

آلو بخارا و سرماخوردگی

آلو بخارا (گوجه برغانى) همان آلوى سیاه بزرگ است که طبیعت سرد و تر دارد.ملین، مسهل رقیق و مسکن حرارت گرم مزاج‌ها و صفراوى‌ها، رافع تشنگى و برنده تبهائى است که از حرارت عارض شده باشد.  خوردن آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است.اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است. 

خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی

آلو بخارا و سرماخوردگی , سرماخوردگی درمان , سرماخوردگی درمان خانگی , سرماخوردگی درمان گیاهی

برخی پژوهش‌ها آلو را با پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان سینه، سرطان دستگاه گوارش و دستگاه تنفس در ارتباط می‌دانند. آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های آبی مایل به قرمز در این میوه هستند که با پاکسازی رادیکال‌های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کنند. گفته می‌شود ویتامین A موجود در آلو نیز از بدن در برابر سرطان حفره دهان محافظت می‌کند. قدرت آنتی‌اکسیدانی آلو و فیتونوترینت‌های آن پیشرفت سلول‌های سرطان سینه را، بدون کشتن سلول‌های سالم، متوقف می‌کند.

سرماخوردگی درمان خانگی

خوردن چند دانه آلو بخارا ملین طبع، معده و برای قى(استفراغ) و غثیان(حالت تهوع) که از گرمى باشد، مفید است.غرغره برگ پخته آن برای ورم لوزتین، گلو و آب ریزش بینى که از زکام و نزله باشد و برای تقویت ریشه و لثه دندان مفید است.  آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و بر شکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است.  سردمزاج‌ها باید ضرر آن را با خوردن کندر به اندازه یک نخود رفع کنند.اگر آلو یافت نشد می‌توان تمرهندى و آلوهاى دیگر استفاده کرد. 

خواص فوق العاده آلو بخارا و سرماخوردگی درمان سنتی

آلو بخارا و سرماخوردگی , سرماخوردگی درمان , سرماخوردگی درمان خانگی , سرماخوردگی درمان گیاهی

آلو به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به خلاص شدن از شر رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از اکسیده شدن کلسترول کمک می‌کند. اکسیده شدن کلسترول تهدیدی برای سلامت رگ‌های خونی سالم است، که ممکن است در نهایت به برخی بیماری‌های قلبی از جمله سکته‌ی قلبی و کلسترول بالا منجر شود. ویتامین C موجود در آلو برای کنترل بیماری‌های قلبی در بیماران دیابتی بی‌نهایت مفید است.

سرماخوردگی درمان گیاهی

جوشاندن آلو در گلاب و خوردن آن بندآورنده شکم است.رب آلو سرد و تر بوده و مفید حال کسانی است که کبدهای گرمی دارند، رافع تشنگى و فرونشاننده تب‌هاى حار(داغ)، التهاب و سردرد است.  باید دانست که انواع آلو و آلوچه خواصشان شبیه خاصیت آلو است که در فراهم نشدن آلو بخارا می توان از آنها استفاده کرد.

آلو بخارا و سرماخوردگی

شعر در مورد بستنی

شعر در مورد بستنی

شعر در مورد بستنی ,شعر در مورد بستنی یخی,شعری در مورد بستنی,شعر در مورد بستنی,شعر درباره بستنی,شعر کودکانه در مورد بستنی,شعر طنز در مورد بستنی,شعر درباره بستنی یخی,شعری درباره بستنی,شعر درمورد بستنی,شعر درباره بستنی,شعری در مورد بستنی,شعر طنز درباره بستنی,شعر نو درباره بستنی,شعر بستنی,شعر بستنی ها,شعر بستنیا,شعر بستنی یخی,شعر بستنی قیفی,شعر بستنی عروسکی یغما گلرویی,شعر بستنی کودک,شعر بستنی عروسکی,شعر بستنی,شعر درباره بستنی,متن شعر بستنی ها,شعر برنامه کودک بستنی ها,شعر برنامه بستنی ها,متن شعر شهر بستنی ها,شعر کارتون بستنیا,متن شعر بستنیا,شعر برنامه کودک بستنیا,شعر درمورد بستنی یخی,شعر درباره بستنی یخی,شعر کودکانه بستنی,شعر یک بستنی عروسکی گولم زد,شعر درباره بستنی,شعر در مورد بستنی,شعر راجب بستنی,شعر درباره ی بستنی,شعر نو بستنی,شعر در مورد بستنی,شعری درباره بستنی,شعر در مورد بستنی یخی,شعر طنز درباره بستنی,شعر نو درباره بستنی

شعر در مورد بستنی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بستنی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دست در دست باد روزگار…

شانه به شانه‌ی خورشید عشق تو…

من ساحل خاطره‌ها را قدم می‌زنم…

و در موج موج دلتنگی…

برایت اشک می‌ریزم!

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد بستنی

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

می‌دانی…

دل مثل بستنی قیفی است!

یک قیف! پر از خاطره!

هر خاطره یک طعم!

هر خاطره یک رنگ!

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعر در مورد بستنی یخی

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

مشغول لیسیدن خاطره‌های

خوش طعم و خوش رنگ که می‌شوی…

خاطره‌های دیگر آب می‌شوند!

بی‌خیال باش!

بستنی‌ات را تا ته بخور.

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعری در مورد بستنی

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

یبارم بچه بودم مریض شدم بابام بهم گفت اگه آمپولتو بزنی بستنی میخرم

منم آمپولمو زدم رفت بستنی خرید خودش خورد گفت واسه تو خوب نیس….0_0

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعر در مورد بستنی

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

لبوفروشها تابستان استراحت دارند بستنی فروش ها ، زمستان

بیچاره آدم فروش ها دریغ از یک لحظه استراحت 
                                

                                
                                
                            </div>
                            <div class=

ولی قره چوله