وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

علت و درمان قرمزی و التهاب پلک پایین و بالای چشم چیست

التهاب پلک

التهاب پلک ,التهاب پلک چشم,التهاب پلک بالای چشم,التهاب پلک پایین چشم,التهاب پلک نوزاد,التهاب پلک بالا,التهاب پلکی,التهاب پلکها,التهاب پلک در کودکان

التهاب پلک , التهاب پلک چشم , التهاب پلک بالای چشم , التهاب پلک پایین چشم

توضیحاتی در مورد التهاب پلک

بلفاریت التهاب پلک ها و و فولیکول های مژه است. این بیماری شایع و اغلب طولانی مدت است ولی خوشبختانه نمی تواند به طور دائمی به بینایی آسیب بزند.بلفاریت امکان دارد التهاب در خود پلک ها، مژه ها، غدد چربی میبومین (غددی که ترشحات آن ها، حرکت پلک را آسان می کند) و ملتحمه چشم (روی سفیدی چشم) نیز دیده شود.بلفاریت بلفاریت می تواند در اثر عفونت های باکتریایی نیز ایجاد شود ولی مسری نیست. افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند روزاسه، سبوره، دارندگان پوست چرب، شوره سر و یا مبتلایان به خشکی چشم بیشتر مستعد ابتلا به بلفاریت هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب پلک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع التهاب پلک

بلفاریت به دو شکل رخ می دهد:بلفاریت قدامی و بلفاریت خلفی. در بلفاریت قدامی قسمت جلویی و خارجی پلک که محل اتصال مژه هاست درگیر می شود. دو علت شایع بلفاریت قدامی، عفونت های میکروبی و سبوره(پوسته پوسته شدن) هستند. در بلفاریت خلفی که ناشی از مشکلات غدد چربی پلک است، قسمت داخلی پلک گرفتار می شود. دو بیماری پوستی که سبب بلفاریت خلفی می شوند عبارتند از:آکنه روزاسه و شوره سر.

علائم التهاب پلک

قرمزی و وجود پوسته های چرب روی لبه پلک ریختن مژه ها وجود زخم های کوچک روی پلک. اگر لبه پلک زخم شود، روی این زخم ها دلمه بسته خواهد شد. اگر این دلمه ها برداشته شوند، خونریزی رخ خواهد داد. تحریک و اذیت شدن چشم در صورتی که پوسته های لبه پلک به درون چشم بیافتند. پوسته پوسته شدن روی مژه ها و در گوشه چشم یا روی پلک حساسیت به نور به محض مشاهده چنین علائمی، فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند. علائم دیگری که ممکن است همراه بلفاریت ظاهر شود:قی کردن بیش از حد گوشه چشم هنگام بیدار شدن از خواب، چرب بودن بالا و پایین پلک ها، خارش، سوزش، احساس وجود شی خارجی در چشم با پلک زدن، چشم قرمز یا متورم، التهاب یا شکسته شدن پوست در امتداد لبه های پلک، و اشک بیش از حد. برخی از این علائم در سایر بیماری های چشمی نیز ممکن است مشترک باشد به عنوان مثال در گلوکوم حاد نیز چشم به طور ناگهانی قرمز و دردناک می شود.

درمان التهاب پلک

خط اول درمان بلفاریت، حفظ بهداشت پلک است. تمیز نگهداشتن پلک ها نیز باید به واسطه شستشوی دائمی و مرتب مژه ها با شامپو بچه باشد تا لبه های پلک تمیز شود و شوره ها و پوسته ریزی ها تمیز شوند. شامپو زدن به چشم در این افراد باید مدام انجام شود نه برای چند روز، چرا که این افراد زمینه این بیماری را دارند و در صورت رعایت نکردن این اقدامات ممکن است بلفاریت عود کند. کمپرس گرم سبب شل شدن پوسته های روی چشم می شود و به این ترتیب هنگام تمیز کردن پلک این پوسته ها راحت تر جدا می شوند. کمپرس گرم همچنین سبب گرم شدن و شل شدن پلاک هایی می شود که غدد چربی پلک را مسدود می کنند. انسداد این غدد سبب ایجاد التهاب می شود. ابتدا دست هایتان را بشویید و حوله ای را که با آب گرم مرطوب شده است را روی چشمان بسته خود قرار دهید. در ابتدای دوره درمان، چشم پزشک ممکن است این کار را 4 بار در روز هر بار بمدت 5 دقیقه تجویز کند. پس از آن کمپرس گرم ممکن است یک بار در روز و بمدت چند دقیقه کافی باشد. همین طور عفونت چشم بیمار باید کنترل شود و اگر اشک چشم کم است باید اشک مصنوعی تجویز گردد. گاهی درمان با قطره های چشمی آنتی بیوتیک و پمادها در صورت وجود عفونت ضروری است. قطره های حاوی داروهای ضد التهابی نیز ممکن است کمک کننده باشد. بلفاریت در هوای آلوده و خشک بیشتر نشان می دهد و افرادی که در محیط های مرطوب و پاک زندگی می کنند کمتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

التهاب پلک یا بلفاریت

بلفاریت التهاب پلک ها بویژه در لبه آنهاست. این بیماری شایع بوده و ممکن است بر اثر یک عفونت خفیف میکروبی و یا بیماری پوستی منتشر ایجاد شود. بلفاریت به دو شکل رخ می دهد: بلفاریت قدامی و بلفاریت خلفی. در بلفاریت قدامی قسمت جلویی و خارجی پلک که محل اتصال مژه هاست درگیر می شود. دو علت شایع بلفاریت قدامی عفونت های میکروبی و سبوره هستند. در بلفاریت خلفی که ناشی از مشکلات غدد چربی پلک (غدد meibomian) است قسمت داخلی پلک گرفتار می شود. دو بیماری پوستی که سبب بلفاریت خلفی می شوند عبارتند از: آکنه روزاسه و شوره سر.

درمان بلفاریت یا التهاب پلک

درمان بلفاریت ممکن است مشکل باشد زیرا معمولاً عود می کند. درمان بستگی به نوع بلفاریت دارد. درمان ممکن است شامل کمپرس گرم روی پلک ها، تمیز کردن آنها، استفاده از آنتی بیوتیک و/یا ماساژ پلک باشد. اگر بلفاریت سبب خشکی چشم شود ممکن است استفاده از قطره اشک مصنوعی یا پماد های لوبریکانت (که سبب کم شدن اصطکاک پلک با سطح چشم می شود) هم لازم باشد. گاهی برای کنترل التهاب از کورتون هم استفاده می شود ولی اثرات جانبی این داروها مانع استفاده دراز مدت از آنهاست. کمپرس گرم سبب شل شدن پوسته های روی چشم می شود و به این ترتیب هنگام تمیز کردن پلک این پوسته ها راحت تر جدا می شوند. کمپرس گرم همچنین سبب گرم شدن و شل شدن پلاک هایی می شود

بیشتر بخوانید :

سه نما


گلچین زیباترین شعر در مورد لیاقت

شعر در مورد لیاقت

شعر در مورد لیاقت نداشتن,شعری در مورد لیاقت نداشتن,شعر درباره لیاقت نداشتن,شعر در مورد لیاقت داشتن,شعر در مورد لیاقت,شعر در مورد لیاقت عشق,شعر در مورد لیاقت شهادت,شعری در مورد لیاقت,شعر در مورد لیاقت,شعر در مورد بی لیاقتی,شعر در مورد بی لیاقت,شعری در مورد بی لیاقتی,شعر در مورد بی لیاقتی,شعر درباره بی لیاقتی,شعر در مورد ادم بی لیاقت,شعری درباره بی لیاقتی,شعر لیاقت,شعر لیاقت نداشتن,شعر لیاقت عشق,شعر لیاقت شهادت,شعر لیاقت نداشتی,شعر لیاقت دوستی,شعر لیاقت کربلا,شعر لیاقت,شعر لیاقت نداشتن,لیاقت شعر نو,شعر در مورد لیاقت نداشتن,شعر درباره لیاقت نداشتن,شعر در مورد لیاقت عشق,شعر در مورد لیاقت شهادت,شعر لیاقت داشتن,شعر بی لیاقت,شعر در مورد لیاقت

شعر در مورد لیاقت

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد لیاقت برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ما می توانیم ؛

خیلی چیزها 

به آدم های اطرافمون هدیه کنیم.

مثل عشق, لذت و محبت…!

اما لیاقت داشتن اینها رو, 

ما نمی تونیم بهشون بدیم!

شعر در مورد لیاقت نداشتن

دوست داشتن

گاهی وقت ها

سنگین است

به سان

سنگینیِ لیاقت دوست داشته شدن

و بعضی وقت ها

دوست داشتن

حیاتی دیگر است

زنده نگه داشتن

کسی درون ات

حتی

با وجود این فاصله های دور.

شعری در مورد لیاقت نداشتن

عشق لیاقت می خواهد و عاشق شدن جرات…

همیشه در پی کسی باش که

با تمام کاستی ها و کمی ها و عیب هایت،

حاضر باشد به تو عشق بورزد

و تو را به همه دنیا نشان بدهد

و بگوید که:

این تمام دنیای من است.

شعر درباره لیاقت نداشتن

مهم نیست در عشق به وصال برسی

مهم این است که لیاقت تجربه کردن

یک عشق پاک را داشته باشی.

شعر در مورد لیاقت داشتن

بزرگترین اشتباهی که می توانیم انجام دهیم

این است که به آدمها

طولانی تر از آنچه که لیاقتش را دارند

اجازه دهیم در زندگیمان بمانند

شعر در مورد لیاقت

به همه

باید احترام گذاشت

اما عشق را

باید تقدیم کسی کرد

که لایقش است

شعر در مورد لیاقت عشق

برای من تاسف نخورید

چون لیاقت زندگی کردن را دارم و راضی ام

ناراحت آدم هایی باشید که به خودشان می پیچند و

از همه چیز شاکی اند

شعر در مورد لیاقت شهادت

سری که با تو کند خواهش کله داری
چو گو لیاقت آسیب صولجان دارد

مشکلات کلیوی و سرطان مغز استخوان

مشکلات کلیوی و سرطان مغز استخوان

میلوما چندگانه در نهایت منجر به مشکلات قابل توجه کلیه می شود. توسعه مولتیپل میلوما منجر به تشکیل پروتئین هایی می شود که تولید بیش از حد آن می تواند فشار دوتایی بر کلیه ها ایجاد کند و به آنها آسیب برساند یا حتی نارسایی کلیه. در حالت ایده آل، بیمار علائم و نشانه های بیماری چندگانه را تشخیص می دهد و قبل از اینکه بیماری به مشکلات کلیوی منجر شود، اقدامات لازم را انجام دهد.
هیپرکلسمی و سرطان مغز استخوان

با گذشت زمان، میلوما چندگانه منجر به تولید سلول های سرطانی می شود که منجر به حذف سلول های سالم از مغز استخوان می شود. این شرایط موجب ضعف، درد و بالقوه بیهوشی در استخوان می شود. در این زمان، این بیماری می تواند باعث شکست کامل استخوان یا ترک خوردن شود. همچنین این فرسایش استخوانی به عنوان یک نتیجه از میلوما چندگانه می تواند منجر به ایجاد شرایطی به نام هیپرکلسمی یا سرکوب کلسیم شود که منجر به مقدار بیش از حد کلسیم در خون می شود. هیپرکلسمی معمولا در افراد مبتلا به مولتیپل میلوما دیده می شود. هیپرکلسمی با علائمی مانند خستگی بیش از حد، یبوست و مشکلات کلیوی.
کاهش وزن و سرطان مغز استخوان

فرد مبتلا به میلوم چندگانه می تواند کاهش سریع وزن را تجربه کند. این بیماری می تواند علایم بسیاری را ایجاد کند، از جمله خستگی بیش از حد و درد شدید، که سرگیجه را مهار می کند. میلوما چندگانه می تواند تمرینات و کالری هایی را ایجاد کند که به سوخت و ساز بدن کمک می کند و اشتها را افزایش می دهد. به طور خلاصه، اگر فرد با فرایند کاهش وزن مواجه شود بدون تغییر رژیم غذایی یا فعالیت بدنی، ممکن است یک مشکل مهم بهداشتی در پشت پرده وجود داشته باشد.
سردرگمی روانی و سرطان مغز استخوان

احساس اغتشاش می تواند از بسیاری از علائم همراه با میلوم متعدد، از جمله هیپرکلسمی و آسیب کلیه ناشی شود. در اصل، بدن می تواند سیگنال های گیج کننده را در مواجهه با از دست دادن مغز استخوان به مغز ارسال کند. به همین دلیل، در مراحل اولیه مولتیپل میلوما، وقتی که بدن به طور کلی سالم باقی می ماند، سردرگمی روانی به ندرت دیده می شود.
بیماری های مکرر و سرطان مغز استخوان

میلوما چندگانه با حمله به مغز استخوان می تواند باعث از دست رفتن استخوان شود. این شرایط نه تنها باعث ایجاد مشکلات جدی برای بیمار می شود، بلکه باعث کاهش تعداد سلول های سالم می شود که می توانند با عفونت مبارزه کنند. در این زمان، میلوما چندگانه می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و آن را بیشتر در معرض عفونت قرار دهد. در واقع، این شرایط می تواند احساس کند که بیمار دائما با بیماری ها مبارزه می کند. همچنین، میلوم چندگانه، غلبه بر بیماری و بهبودی را به ویژه در افرادی که سیستم تنفسی و ریه ها تحت تاثیر عفونت قرار دارند، دشوارتر می کند.

معرفی Cryolipollis Cryolipollis

معرفی Cryolipollis Cryolipollis


یک روش جدید و غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی های بیش از حد محلی است که جراحی، لیزر و دارو را شامل نمی شود. این روش توسط FDA تایید شده است و اثبات شده است که دائمی و موثر است.  چه چیزی باعث می شود Cryolipollis اندازه گیری از درمان های مختلف استفاده از تکنولوژی سرد با خلاء برای کاهش میزان بافت چربی است، و تعداد جلسات در محدوده یک تا سه جلسه غیر قابل برگشت و غیر تهاجمی است.  کار سرد چگونه انجام می شود؟ سلول های چربی در دماهای پایین بیشتر حساس به بافت عضلانی و عروقی هستند و به سرعت در حال رشد می شوند. به این ترتیب، هنگامی که درجه حرارت سلول های چربی از دست می رود، سلول های منطقه هدف آسیب دیده و می میرند. چند هفته بعد، آنها از طریق سیستم لنفاوی از طریق بدن عبور می کنند. .  چه اتفاقی می افتد در طول درمان؟ پس از انتخاب موقعیت دلخواه، اپراتور پروب دستگاه را در منطقه قرار می دهد. سپس پوست و چربی زیر آن به وسیله خلاء به پروب کشیده می شود و بیمار مکش را احساس می کند و فشار را فشار می دهد.  چه مدت جلسه درمان آخر هفته است؟ برای هر منطقه 45 تا یک ساعت طول می کشد. برای فضای بیشتری، برای تکمیل آن ممکن است تا 4 ساعت طول بکشد. زمان کار با توجه به نیازهای شما تعیین می شود.  آیا Cryolipolysis واقعا موثر است؟ بله، مطالعات نشان داده است که کاهش چربی محلی در کریو-لیپولیز، در روش های غیر تهاجمی (به استثناء تبخیر پالپ والپروک)، از سایر روش ها موثرتر است. در یک جلسه ی کریولایپولیز، میزان 20-40٪ در هر مکعب مشاهده می شود، که قابل توجه است، هرچند که نتایج از فرد به فرد متفاوت است و میزان چربی بیش از حد و شیوه زندگی بیمار پس از کریولپیلیز متفاوت است. افرادی که تمایل دارند میزان چربی محلی را کاهش می دهند، پس از 3 ماه می توانند کریولیز را در همان منطقه تکرار کنند تا بیشتر کاهش یابد.


حس چه زمانی رخ می دهد وقتی که در انسان درمان می شود؟

در اولین دقیقه از کار شما یا دستگاه شما فشار زیادی را احساس می کنید. این احساس کاهش می یابد و بسیاری از مردم مشغول مطالعه در دستگاه های همراه خود در طول درمان و یا حتی گرفتن ناگهانی.


آیا نیاز به برنامه تناسب اندام و رژیم غذایی و تناسب اندام وجود دارد؟

  نه، هیچ مکمل یا مکمل لازم نیست. برای ورزش و ورزش سود ندارد بعد از درمان، انگیزه بیشتر برای مراقبت از خود و سلامت شما وجود دارد.

    آیا نتایج دائمی وجود دارد؟

هنگامی که درمان با کریولپیولیز انجام می شود، چربی محلی شما برداشته می شود. نتایج تا زمانی که وزن خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش متعادل نگه دارید، پایدار هستند.  کدام کاندیداها برای این رویکرد هستند؟ افرادی که چاقی موضعی دارند و اضافه وزن ندارند بهتر است برای این روش مناسب باشند. Revolyupolysis برای درمان چاقی استفاده می شود و فقط برای کاهش میزان لیپید های موضعی مانند بطن ها، ران ها، شکم، سلول های بازو استفاده می شود. این روش، در مقایسه با لیپوساکشن در بیماری قلبی عروقی، کبد و کلیه نیز می تواند انجام شود. است .  با توجه به حجم عظیمی از دستگاه های اخیرا معرفی شده کرواسی، بیماران باید در مورد استفاده از این دستگاه فقط در مراکز پزشکی معتبر و تخصصی مراقب باشند. دستگاه ها بسیار متفاوت هستند و بنابراین کارایی آنها کاملا متفاوت است. یک دستگاه واقعا موثر که همچنین از خلاء است و دمای سرد -10 درجه سانتیگراد را می توان مورد استفاده قرار داد و این مشخصات را می توان به راحتی در کاتالوگ دستگاه خواند. البته، اگر نام دستگاه و سازنده را می دانید، دستگاه هایی که درجه حرارت 10 درجه سانتیگراد را ندارند یا خالی نیستند، موثر نیستند.


تفاوت اصلی با روش های دیگر چیست؟


روش های لیزر، سوزن و مکش در این روش استفاده نمی شود و فرد می تواند بلافاصله به کار بازگردد. این روش اغلب برای افرادی که تمایلی به انجام لیپوساکشن و / یا لیپولیز ندارند و در حال خوردن درد و زخم هستند، و همچنین می خواهند نتایج را با هزینه کمتر دریافت کنند. مطلوب  البته، لیپولیز، لیپوپروتئین و لیپوپروتئین دارای نتایج فوری و حذف چربی اضافی در یک جلسه است. اما در Cryolipollis، فرد نیاز به صبر بیشتر به تدریج از بین بردن چربی اضافی است که توسط crystallized crystallization.  پیامدهای این روش چیست؟ این معمولا بی درد است، اما گاهی اوقات تورم، کبودی کوتاه، قرمزی، سوزن شدن یا بیحسی در ناحیه که گذرا است و بعد از چند روز از بین می رود.  آیا می توانید باسیل تیروزین لاغر شوید؟ ممکن است شنیده باشید که حتی اگر شما 20 کیلو چربی را از بدن خود بردارید و برنامه غذای مناسب نداشته باشید، دوباره دوباره چرب خواهید شد. بنابراین امیدوار نباشید که همیشه بدون هیچگونه اصول تغذیه و رفاه، وزن آلی مطلوب داشته باشید. این یک دستگاه عالی برای حذف کریولایپولار از بدن است و این یک انگیزه بزرگ برای تغذیه و ورزش بیشتر است.