وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

مشکلات کلیوی و سرطان مغز استخوان

مشکلات کلیوی و سرطان مغز استخوان

میلوما چندگانه در نهایت منجر به مشکلات قابل توجه کلیه می شود. توسعه مولتیپل میلوما منجر به تشکیل پروتئین هایی می شود که تولید بیش از حد آن می تواند فشار دوتایی بر کلیه ها ایجاد کند و به آنها آسیب برساند یا حتی نارسایی کلیه. در حالت ایده آل، بیمار علائم و نشانه های بیماری چندگانه را تشخیص می دهد و قبل از اینکه بیماری به مشکلات کلیوی منجر شود، اقدامات لازم را انجام دهد.
هیپرکلسمی و سرطان مغز استخوان

با گذشت زمان، میلوما چندگانه منجر به تولید سلول های سرطانی می شود که منجر به حذف سلول های سالم از مغز استخوان می شود. این شرایط موجب ضعف، درد و بالقوه بیهوشی در استخوان می شود. در این زمان، این بیماری می تواند باعث شکست کامل استخوان یا ترک خوردن شود. همچنین این فرسایش استخوانی به عنوان یک نتیجه از میلوما چندگانه می تواند منجر به ایجاد شرایطی به نام هیپرکلسمی یا سرکوب کلسیم شود که منجر به مقدار بیش از حد کلسیم در خون می شود. هیپرکلسمی معمولا در افراد مبتلا به مولتیپل میلوما دیده می شود. هیپرکلسمی با علائمی مانند خستگی بیش از حد، یبوست و مشکلات کلیوی.
کاهش وزن و سرطان مغز استخوان

فرد مبتلا به میلوم چندگانه می تواند کاهش سریع وزن را تجربه کند. این بیماری می تواند علایم بسیاری را ایجاد کند، از جمله خستگی بیش از حد و درد شدید، که سرگیجه را مهار می کند. میلوما چندگانه می تواند تمرینات و کالری هایی را ایجاد کند که به سوخت و ساز بدن کمک می کند و اشتها را افزایش می دهد. به طور خلاصه، اگر فرد با فرایند کاهش وزن مواجه شود بدون تغییر رژیم غذایی یا فعالیت بدنی، ممکن است یک مشکل مهم بهداشتی در پشت پرده وجود داشته باشد.
سردرگمی روانی و سرطان مغز استخوان

احساس اغتشاش می تواند از بسیاری از علائم همراه با میلوم متعدد، از جمله هیپرکلسمی و آسیب کلیه ناشی شود. در اصل، بدن می تواند سیگنال های گیج کننده را در مواجهه با از دست دادن مغز استخوان به مغز ارسال کند. به همین دلیل، در مراحل اولیه مولتیپل میلوما، وقتی که بدن به طور کلی سالم باقی می ماند، سردرگمی روانی به ندرت دیده می شود.
بیماری های مکرر و سرطان مغز استخوان

میلوما چندگانه با حمله به مغز استخوان می تواند باعث از دست رفتن استخوان شود. این شرایط نه تنها باعث ایجاد مشکلات جدی برای بیمار می شود، بلکه باعث کاهش تعداد سلول های سالم می شود که می توانند با عفونت مبارزه کنند. در این زمان، میلوما چندگانه می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و آن را بیشتر در معرض عفونت قرار دهد. در واقع، این شرایط می تواند احساس کند که بیمار دائما با بیماری ها مبارزه می کند. همچنین، میلوم چندگانه، غلبه بر بیماری و بهبودی را به ویژه در افرادی که سیستم تنفسی و ریه ها تحت تاثیر عفونت قرار دارند، دشوارتر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.