وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

تخمه کدو و خواص آن

تخمه کدو و خواص آن

تخمه کدو مضرات،تخمه کدو(خواص)،تخمه کدو تنبل،تخمه کدو حلوایی،تخمه کدو مرمری

قابل توجه است که تخمه کدو تنبل که مغذی‌ترین نوع تخمه کدووست، بومی آمریکای شمالی می باشد و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. در واقع نتیجه تازه‌ترین تحقیقاتی که در مورد رابطه مصرف تخمه کدو انجام شده، نشان می‌دهد مصرف حجم متعادلی از این ماده غذایی در طول روز می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا یا کنترل سریع‌تر بیماری دیابت گردد.قابل ذکر است که  تخمه کدو موجب  بهبود ترشح انسولین و تنظیم سطح قندخون در بدن هم می‌گردد و می‌تواند کاهش استرس‌های اکسیداتیو را در پی داشته باشد.لازم به ذکر است که استرس اکسیداتیو، یکی از عوامل بر هم خوردن میزان قندخون و اختلال در ترشح انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت می باشد.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

جالب است بدانید که ترکیب‌های پروتئین و ریزمغذی‌های موجود در تخمه کدو و روغن تخمه کدو ، می‌تواند باعث دفع عوامل میکروبی، قارچی و ویروسی از بدن گردد. لازم به ذکر است که به‌همین دلیل اغلب به افراد بیمار، به‌خصوص آنهایی که به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند،پیشنهاد می‌شود از پودر تخمه کدوو‌ی خام یا روغن تخمه کدوو در سالادها یا سس‌های سالاد استفاده گردد. در واقع تخمه کدوو یکی از بهترین منابع دریافت منیزیم محسوب می شود، به‌طوری که هر یک‌چهارم فنجان از مغز این تخمه، می‌تواند تمام نیاز یک روز بدنمان به منیزیم را تامین نماید

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

 تخمه کدو تقویت‌کننده سیستم ایمنی

جالب است بدانید که تخمه کدوو یکی از منابع خوب دریافت روی است.در واقع  هر 31 گرم از این دانه مغذی، حاوی 2 میلی‌گرم روی است. البته دریافت مقادیر مناسبی از روی در بدن باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، رشد و تقسیم سلولی بهتر، داشتن خواب آرام‌تر، خلق‌وخوی بهتر، افزایش عملکرد قدرت چشایی و بویایی، حفظ سلامت چشم و پوست و تنظیم ترشح انسولین می‌گردد.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

کاهش عوارض یائسگی به وسیله تخمه کدو

قابل ذکر است که تخمه کدوو و روغن آن، حاوی استروژن گیاهی است و یکی از مشکلاتی که خانم‌های یائسه از آن رنج می‌برند، عوارض ناشی از کاهش ترشح استروژن در بدن آنها می باشد. لازم به ذکر است که کاهش استروژن با عوارضی مثل خشکی واژن، چروکیدگی سریع‌تر پوست و افزایش فشار و چربی‌خون همراه است ولی اگر خانم‌های یائسه روزی یک مشت (حدود 10 تا 15 عدد) مغز تخمه کدوو یا یک قاشق مرباخوری روغن آن را مصرف کنند، تاحدی از بعضی عوارض یائسگی در امان می‌مانند.بدنیست بدانید که ضمن اینکه استروژن،‌ روی،‌ منیزیم، امگا3 و سایر ریزمغذی‌های موجود در تخمه کدوو و روغن آن باعث افزایش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش فشارخون، پیشگیری از گرگرفتگی، سردرد و دردهای مفصلی هم می‌شود.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

روش نگهداری از تخمه کدو

بهتر است بدانید که تخمه کدوو تا زمانی که مغزنکرده، خام و در پوست خود باشد، تا حدود 6 ماه قابلیت نگهداری داخل ظرفی دربسته و در جایی خشک و خنک دارد. تخمه کدووی مغزشده را می‌توان حدود یک هفته،‌ آن‌ هم داخل ظرفی دربسته و تیره‌رنگ نگهداری کرد تا روغن موجود در آن در تماس با هوای محیط‌ اکسیده نشود. روغن تخمه کدوو هم باید مانند سایر روغن‌ها داخل ظرف‌های شیشه‌ای تیره‌رنگ و در جایی خشک و خنک نگه داریم .مصرف این تخمه مفید و عالی را فراموش نکنید.

تخمه کدو و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخمه آفتاب گردان

تخمه هندوانه

گردو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.