وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

تخمه ژاپنی و خواص آن

تخمه ژاپنی و خواص آن

تخمه ژاپنی به انگلیسی،تخمه ژاپنی از چیست،تخمه ژاپنی چیست،تخمه ژاپنی خواص،تخمه ژاپنی ویکی پدیا
جالب است بدانید که در 100 گرم تخمه هندوانه 590 کالری انرژی وجود دارد و در 10 عدد آن، 5 کالری انرژی نهفته می باشد. البته ترکیبات موجود در تخمه هندوانه نظیر انواع دیگر آن است و مصرف متعادل آن می‌تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوء جذب و التهاب جلوگیری و پیشگیری نماید و برای بدن مفید باشد.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

قابل ذکر است که این تخمه بیشتر به نام تخمه جابانی معروف و مشهور است و کلسیم آن در بین زنان یائسه جهت جلوگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان مفید به نظر می‌رسد. بدنیست بدانید که تخمه جابانی بسته به گونه‌های مختلف هندوانه دارای اندازه‌های ریز و درشت بوده و می‌توان آن را به صورت بو داده در طعم‌های نمکی و گلپر مصرف نمود.خوب است بدانید که طبیعت تخم هندوانه  طبیعتی در درجه دوم سرد و تر می باشد.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

بعضی از خواص تخم هندوانه را بدانید

بهتر است بدانید که تخم هندوانه را در حرقه البول یعنی سوزش ادرار می توان مصرف کرد تا تاثیرگذار باشد.لازم به ذکر است که تخم هندوانه در درمان لاغری کلیه اثر گذار است.البته تخم هندوانه قرحه مثانه مفید است. جالب است بدانید تخم هندوانه برای خشونت سینه دارویی مفید است.در واقع تخم هندوانه در درمان نفث الدّم ریه کاربرد دارد. لازم به ذکر است که تخم هندوانه برای تب های حارّ و تشنگی خوب است.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

تخمه جابونی یا ژاپنی ؟؟
بدنیست بداندی که روستای جابان در غرب روستای کرمانج‌ نشین سربندان دماوند واقع شده و مردم آن به زبان کردی کرمانجی حرف می زنند.در واقع نسل آنها به کرمانی های قوچان قدیم برمی‌گردد که در زمان کریم‌خان زند از چناران در استان خراسان رضوی به این منطقه مهاجرت نموده اند.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

لازم به ذکر است که در واقع نام اصلی آن «تخمه جابانی» است اما تصور زبانی صورت‌ گرفته در این واژه و قلب مصوت«آ»(â) به «–‌و»(ô)، آن را به صورت «جابونی» درآورده و پس از آن با تبدیل همخوان «ج»(j) به «ژ»(?) و «ب»(b) به «پ»(p)- به دلیل نزدیکی واجگاه- به صورت نادرست «ژاپنی» گفته می شود.

پس در حقیقت تخمه جاپانی تبدیل به ژاپنی شده است .

تخمه ژاپنی و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخمه کدو

تخمه هندوانه

پسته

گردو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.