وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

جعفری و خواص آن

جعفری و خواص آن

جعفری به انگلیسی،جعفری برای لاغری،جعفری خواص،خواص جعفری برای پوست،خواص جعفری برای پوست

چقدر درباره حعفری این سبزی پرخاصیت می دانید ؟

جالب است بدانید که جعفری، سبزی‌ای خیلی گرم و خشک است. لازم به ذکر است که این سبزی‌ را نه‌تنها به خاطر عطر و طعم مطبوع‌اش به صورت پخته در انواع و اقسام غذاها مورد استفاده قرار می‌دهند و بسیار خوشمزه و طعم دهنده است بلکه این روزها برخی‌ها آن را به دلیل خواص زیادی که دارد به صورت خام نیز به ترکیب سبزی خوردن مصرفی‌شان اضافه نموده اند.

جعفری،خواص جعفری

در واقع جعفری اگرچه مانند دیگر سبزی‌ها سرشار از ویتامین‌های مختلف و همچنین املاح و موادمعدنی مفید و موثراست ولی به لحاظ آهن، ویتامین‌های A ، C، فسفر، پتاسیم، کلسیم و ید، منبعی غنی به شمار می رود؛ به‌طوری که به عنوان مثال مقدار ویتامین C موجود در آن از تمام سبزی‌ها و میوه‌ها بیشتر می باشد
جعفری،خواص جعفری
 خواص دارویی جعفری را بشناسید
لازم به ذکر است که جعفری گیاهی است که همه قسمت‌های آن شامل دانه، برگ و ریشه مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد.در واقع جعفری اشتهاآور، مقوی معده، هضم‌کننده غذا، بادشکن و صفرابر می باشد و خواص فراوان دارد .به یاد داشته باشید که این سبزی همچنین ادرارآور، تنظیم‌کننده قاعدگی، دفع‌کننده سنگ کلیه و مثانه، تصفیه‌کننده خون است.

جعفری،خواص جعفری
به یاد داشته باشید که از جعفری به‌عنوان مسکن، برای پایین آوردن تب نیز استفاده می‌کننددر ضمن لازم به ذکر است که در رفع ناراحتی‌های ریوی نیز مؤثر و مفیداست.
بهتر است بدانید که با توجه به اینکه جعفری سرشار از ویتامین C و آهن است، برای درمان کم‌خونی بسیارتوصیه می‌شود.

جعفری،خواص جعفری

بهتر است بدانید که می‌گویند یک قاشق سوپ‌خوری از برگ جعفری خرد شده یا یک قاشق مرباخوری از ریشه یا نوک قاشق چای‌خوری از تخم جعفری را در نیم لیتر آب جوشانده، به عنوان داروی ادرارآور و همچنین برای درمان ورم عمومی، التهاب کلیه و مثانه مصرف کنیدبسیار موثر است.جالب است بدانید که اگر از بوی بد دهانتان خسته شده‌اید، روزانه چند برگ جعفری را به مدت یک ربع جویده و سپس بیرون بریزید و پس از آن یک عدد سیب بخورید.بدنیست بدانید که شست‌وشوی پوست صورت با جوشانده یک دسته برگ جعفری در یک لیتر آب، پوست را شفاف می‌سازد.

جعفری و خواص آن

مطالب مرتبط:

مرزه

نعناع

ریحان

تره

گشنیز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.